Het marktaandeel van HTC, leverancier van smart mobile converged devices, groeit snel. Dit concludeert onderzoeksbureau Canalys op basis van research naar marktaandelen en verkoopcijfers in de Benelux. In Nederland groeide het marktaandeel van HTC in het eerste halfjaar van 2007 naar 14,4 procent. Hiermee overtreft HTC wederom concurrent RIM, fabrikant van de Blackberry.
De spectaculaire toename van de verkoopcijfers is onder meer toe te schrijven aan de succesvolle introductie van de HTC S710, het eerste toestel met Windows Mobile 6. De groei is des te opmerkelijker aangezien HTC pas sinds twee kwartalen onder de bedrijfs- en merknaam HTC toestellen op de markt brengt. Het succes van HTC is ook in Azië niet onopgemerkt gebleven. Daar werd HTC onlangs door Business Week als tweede best presterende bedrijf van het continent uitgeroepen.
In de Benelux ziet country manager van HTC, Mark Moons, ook voor het vierde kwartaal kansen. Met name de HTC Touch, het eerste toestel waarmee de Taiwanese leverancier zich specifiek op de consument richtte, blijkt populair. "Al direct na de introductie merkten onze partners een sterke vraag naar juist dit toestel. Met de combinatie van gebruiksvriendelijkheid en design blijken we nu ook buiten de zakelijke markt hoge ogen te gooien."
Pete Cunningham, research analyst bij Canalys: "De markt voor smartphones met Windows Mobile beperkt zich niet langer tot het zakelijke segment. Door een uitgebreid portfolio smartphones te ontwikkelen, spreekt HTC een breed publiek aan, van zakelijke gebruikers tot consumenten. De introductie van de HTC Touch komt tegemoet aan de groeiende vraag onder consumenten naar Windows Mobile-toestellen. Als grootste leverancier van deze smartphones in Europa heeft HTC een uitstekende uitgangspositie om dit marktpotentieel te benutten."