Web Analytics Demystified, het bedrijf van Web Analytics guru Erik Peterson en Satama Interactive gaan op de Noord-Europese markt intensief samenwerken.
In Nederland is Satama onder meer verantwoordelijk voor webapplicaties als de Postbank Samenwoonscan, Mijnpostbankpas, de redesign van de Vodafone site en de KLM Mobile Site.
Nicole Niemann, business unit director Satama Media & Analytics: "Ook voor de business unit Media & Analytics in Nederland is samenwerking met deze autoriteit op het gebied van Web Analytics van grote betekenis. Web Analytics is 'serious business'. Ter illustratie: de Postbank heeft als een van de weinige organisaties in Nederland een speciaal Web Analytics team van ongeveer 11 mensen. Het gaat niet alleen om het verzamelen van de juiste gegevens, maar vooral om hoe je de data analyseert, interpreteert en vertaalt naar concrete acties om de website of online campagne te optimaliseren. Door de samenwerking met Web Analyics Demystified kunnen onze klanten in een vroeg stadium profiteren van nieuwe innovatieve initiatieven en technieken. Een strategische inzet van Web Analytics stelt ons in staat de resultaten van de online activiteiten exacte te meten; daarmee kunnen we snel en adequaat reageren, met als doel het optimaliseren van de conversie.gecombineerd met onderscheidende webapplicaties en online campagnes geeft onze relaties een duidelijk én meetbaar concurrentievoordeel".
Peterson is wereldwijd een authoriteit op het gebied van Web Analytics, auteur van drie bestsellers, onderzoeker bij Jupiter Media en strategisch consultant bij de leveranciers van Web Analytics systemen. Daarnaast is hij een veel gevraagde visionair en spreker. Het Amerikaanse Web Analytics Demystified adviseert en ondersteunt bedrijven bij de strategische inzet en implementatie van web analytics.
"Een directeur of bestuurder is niet geïnteresseerd in pageviews of clicks, wel in harde omzetcijfers en kostenbesparingen. Web Analytics biedt een waardevolle onderbouwing voor je marketingstrategie, campagnes en CRM. Maar dan moet je het wel strategisch inzetten. Blijf niet steken op het niveau van pageviews en clicks. Integreer de beschikbare data in het bredere, strategische beslissingsproces. Samen met Satama kunnen we bedrijven helpen die omslag te maken", stelt Peterson tijdens het seminar.