De netto omzet van Tulip Computers, inclusief Devil en exclusief overige opbrengsten, bedraagt over de eerste 6 maanden van 2007 totaal 172 miljoen euro ten opzichte van 16 miljoen euro in 2006.
De organische groei van de omzet – exclusief Devil – bedraagt circa 25 procent ten opzichte van de vergelijkbare periode in 2006, waarbij de omzet is gestegen van circa 16 miljoen euro in 2006 tot ruim 20 miljoen euro in 2007. De omzet van Procurement & Logistics Solutions (Devil) is met 15 procent gestegen tot 151 miljoen euro in het eerste halfjaar van 2007 ten opzichte van 131 miljoen euro in het eerste halfjaar van 2006.
De operationele winst – exclusief overige opbrengsten – is in 2007 substantieel verbeterd ten opzichte van 2006. Deze overige opbrengsten over de eerste zes maanden van 2007 bedragen 0,6 miljoen euro ten opzichte van 3,7 miljoen euro in 2006. De financieringslasten zijn, mede door de interestlasten van de overnamefinanciering ten behoeve van Devil, toegenomen van 0,2 miljoen euro in 2006 tot 0,7 miljoen euro in 2007. Uit hoofde van haar resultaat uit haar deelnemingen is door Tulip een winst gerealiseerd over 2007 van 2,9 miljoen euro (2006: nihil). Over 2007 bedraagt de winst na belasting 3,1 miljoen euro ten opzichte van 2,7 miljoen in 2006, wat overeenkomt met een toename van 13 procent. De EBITDA is met ruim 35 procent toegenomen van 3,0 miljoen euro in 2006 tot 4,1 miljoen euro in 2007.
Omzetontwikkeling
In 2007 heeft Tulip de eerder ingezette strategie, waarbij het doel is een sterke marktpositie te verwerven in een aantal specifieke product-/marktcombinaties, verder vorm gegeven. Daarbij concentreert Tulip haar activiteiten op een vijftal strategische productgroepen. Over de gehele linie constateert Tulip dat de markt aantrekt en Tulip door haar positionering steeds meer marktaandeel wint.