WebArchitects, een innovatieve leverancier van E-business-, CMS- en integratieoplossingen, introduceert Express Checkout. Dit is een nieuw hulpmiddel dat bijdraagt aan de conversie van kijker tot koper.
Dankzij Express Checkout kunnen consumenten zonder tijdrovende inlogmethodieken direct doorgaan naar de bestelpagina. Op deze pagina is het mogelijk om zowel de contact- en adresgegevens in te vullen, de daadwerkelijke bestelling door te geven en te zien hoe hoog de bezorgkosten zijn. Vergelijkbare webwinkels maken bij het afrekenen van een winkelwagentje gebruik van verschillende webpagina's, waardoor consumenten het overzicht kwijt raken en eerder geneigd zijn de bestelling niet volledig af te ronden.
Uit onderzoek is gebleken dat zestig procent van de bezoekers van een gemiddelde webshop voortijdig het bestelproces verlaat*. Dit heeft in veel gevallen te maken met een langdurig of een onduidelijk stappenplan, waarin de consument op verschillende webpagina's de bestelling moet berekenen, persoonsgegevens in moet voeren, betalingsvoorkeur aan moet geven en vervolgens de laatste controle en bevestiging uit moet voeren. De webwinkels die gebruik maken van RightClick Energy met Express Checkout kunnen hun klanten deze stappen besparen. Doordat het bestelproces snel en overzichtelijk is, wordt verwacht dat consumenten meer vertrouwen hebben, wat de conversie van bezoek tot aankoop zal stimuleren.
Jeroen van der Geest, directeur en medeoprichter van WebArchitects: "Consumenten die surfen over het net, op zoek naar het product dat ze willen aanschaffen, laten zich niet zomaar overhalen tot een bestelling. Vertrouwen in de webwinkel, volledige productinformatie en inzicht in de bestelprocedure zijn belangrijke voorwaarden om tot een transactie te komen. Dankzij Express Checkout maken we de kans dat consumenten afhaken bij het betalingsproces kleiner, omdat alle gevraagde contactinformatie en gegeven product- en prijsinformatie op één pagina staan. Met één oogopslag weet de consument waar hij aan toe is, en dat is uniek voor Nederlandse webwinkels."
Kijk voor een demonstratie van RightClick Energy op: http://energy.rightclick.nl
* Onderzoek van MarketingSherpa 2007