LogMeIn, Inc., leverancier van ‘s-werelds meest gebruikte diensten voor connectiviteit en ondersteuning, toont voor het eerst Rescue + Mobile tijdens het DEMOfall 2007 evenement in San Diego.
Met de nieuwe Rescue + Mobile software kunnen medewerkers van afdelingen klantenservice bij aanbieders van mobiele telefonie, IT-ondersteuningsorganisaties en zakelijke IT-afdelingen snel en veilig op afstand toegang krijgen tot smartphones om deze te diagnosticeren en problemen op te lossen – of zelfs om eindgebruikers te trainen.
"DEMO hanteert strenge selectiecriteria voor de producten die tijdens de show gepresenteerd mogen worden. LogMeIn voldoet uitstekend aan die criteria", aldus Chris Shipley, executive producer bij DEMO. "De onderneming oogst veel lof en Rescue + Mobile zet die traditie voort."
LogMeIn Rescue + Mobile is de nieuwste software as a service (SaaS) in de collectie van IT-ondersteuningsdiensten van LogMeIn. Het is de eerste webgebaseerde service waarmee technici een smartphone (en optioneel ook de verbonden PC) op afstand kunnen overnemen. De technici zien een replica van het scherm van de smartphone op hun beeldscherm en kunnen knoppen indrukken, het scherm aanpassen en het apparaat besturen alsof ze het zelf vast hebben.
Voor aanbieders van mobiele telefonie en ondersteuningsorganisaties betekent Rescue + Mobile een behoorlijke besparing in tijd en kosten bij het ondersteunen van steeds complexer apparatuur. Voor gebruikers beperkt het de mogelijke frustratie omtrent het configureren en ondersteunen van een handset die ze anders wellicht zouden inruilen. Door de toegenomen decentralisatie en spreiding van bedrijfsinfrastructuren is er meer behoefte aan oplossingen voor ondersteuning op afstand. Geavanceerde smartphones verhogen de behoefte aan en complexiteit van het ondersteunen van een uitgebreide IT-infrastructuur, aangezien de gebruikers ervan zich bij problemen vaak eerst richten op de eigen IT-afdeling.