RSA, de beveiligingsdivisie van EMC, gaat het aantal partners in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) verdubbelen.
Om dit te ondersteunen, wordt het verkoop- en operation-netwerk uitgebreid. De zeer concurrerende markt voor beveiliging is goed voor ruim 9 miljard dollar. Om de concurrentie voor te blijven, realiseert RSA zich dat innovatie en motivatie via een uitgebreid channelprogramma cruciaal zijn om de omzet te verhogen. RSA heeft daarom een nieuw team geformeerd, dat channelpartners in EMEA moet werven en een aantal verbeteringen voor het channel moet doorvoeren.
RSA SecurWorld Rewards, een van de eerste beloningsprogramma's via debit-kaarten, maakt het nu ook mogelijk voor channelpartners in EMEA om een bedrijfs- of individuele Visa-debit-kaart aan te vragen. Verder hebben alle resellers die deelnemen aan het Rewards-programma, tot eind 2007 recht op dubbele beloningen. Tegen standaardtarieven kunnen partners $200 verdienen voor een nieuwe RSA SecurID-licentie, $250 voor een RSA SecurID-aanvraag (inclusief de Appliance 100) en $500 voor een nieuwe RSA enVision-licentie/aanvraag.
RSA voegt een nieuwe categorie toe aan zijn RSA SecurWorld Partnerprogramma voor distributeurs. Deze categorie is bedoeld om prestaties te belonen en nieuwe business te genereren. RSA heeft tevens geld gereserveerd voor distributeurs die nieuwe partners werven, en voor opleiding, training, marktverkenning en het genereren van leads.
RSA heeft het marketingbudget meer dan verdubbeld voor partners die zelf of gezamenlijk marketingactiviteiten willen ontplooien.
Radboud Beumer, Area Vice-President Benelux, Nordics and Eastern Europe van RSA: "2006 was een succesvol jaar voor het channel van RSA. Alleen al in EMEA zijn 300 nieuwe partners geworven, de omzet steeg met 28 procent, 900 nieuwe licenties zijn afgesloten en 3.700 klanten kregen een software-upgrade. 2007 lijkt nog succesvoller te worden. We streven ernaar om in de komende twaalf maanden het aantal partners te verdubbelen. Nu we meer producten beschikbaar maken via het channel, vergroot RSA het aantal beveiligingsoplossingen voor bedrijven aanzienlijk. De eisen aan informatiebeveiliging zijn de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd. Investeringen in netwerkbeveiliging hebben de kernsystemen van bedrijven redelijk beschermd. Deze aanpak houdt echter geen rekening met de manier waarop informatie een moderne organisatie in- en uitstroomt. Medewerkers van succesvolle bedrijven hebben steeds meer behoefte om overal, op elk moment toegang te hebben tot bedrijfsinformatie via hun pda, smartphone en laptop. Ook willen ze steeds meer informatie delen met klanten, leveranciers en partners buiten het netwerk om. Wij willen graag samenwerken met partners die willen leren om kansen te herkennen als het gaat om gecentraliseerde beveiliging van gegevens, ongeacht waar die data is opgeslagen."