Redback Networks, dochteronderneming van Ericsson, presenteert zijn nieuwe smart metro ethernet-strategie voor video en mobiliteit upgrades tijdens het Carrier Ethernet World Congress in Genève, Zwitserland.
Redback heeft een presentatie van dertig minuten om zijn gefaseerde netwerk transformatiestrategie te bespreken. Het bedrijf brengt ook zijn SmartEdge(R)router producten onder de aandacht. Daarnaast leggen Redback en moederbedrijf Ericsson uit hoe ze van plan zijn hun carrier ethernet strategie te versterken.
"Video en mobiliteit zijn de drijfveren voor een vervangingsmarkt die meer dan 10 biljard euro waard is. Hiermee hebben solution providers de beste gelegenheid netwerk-upgrades te doen sinds de uitvinding van het internet", meent Arpit Joshipura, vice president marketing, standards & solutions bij Redback Networks.
Volgens Redback zal een smart metro ethernet netwerk met diensten voor data, voice, video en mobiliteit de kosten van netwerken met de helft terugbrengen. Ook is er meer flexibiliteit om later nieuwe diensten toe te voegen of op te schalen.
Splitsing in netwerkland
De industrie is in toenemende mate in twee kampen verdeeld. Aan de ene kant bieden leveranciers wat Joshipura netwerk 1.0 noemt: aparte netwerken en apparaten voor data, voice en video. Binnen deze groep verdelen routers en switches diensten rond data, voice en video, in plaats van ze te beheren.
"Netwerk 2.0 biedt een beter alternatief: één enkele internet infrastructuur die thuis, zakelijk en mobiele diensten met elkaar verbindt. Je kunt je beter richten op een toekomst waar vaste en mobiele netwerken met elkaar verbonden zijn en alle communicatie verenigd onder één slimme breedbandarchitectuur die volledige diensten biedt."
Redback is klant bij acht van de top twaalf operatoren in Europa. Het gaat onder andere om France Telecom, BT en KPN. Bij de laatste twee wordt Redback aangeleverd door Alcatel Lucent.