Onlangs introduceerde HP zijn nieuwe iPaq-lijn in Nederland en opent daarmee wat het noemt zijn “breedste” aanval ooit binnen het mobiliteitsegment. Het gaat om twee 3G smartphones, een navigatiesysteem en twee pda’s, in combinatie met nieuwe diensten.
Met de nieuwe apparaten hebben zakelijke en privé gebruikers de mogelijkheid tot beheer van mobiele apparatuur, aanpassen van software aan eigen wensen, location-based services en HP Total Care. De nieuwe iPaq's kosten tussen 299 en 599 euro. De Engelstalige versie is tussen oktober en december beschikbaar. De Nederlandstalige volgt op één uitzondering na vier tot zes weken later.
"Het kunnen leveren en ondersteunen van oplossingen voor de integratie van vaste en mobiele communicatie maakt onderdeel uit van HP's strategie op het gebied van mobiliteit," zegt Kees Verton, manager categories en group marketing bij HP's PSG.
Volgens Marc Steiger, vice president van DLP Technologies, een Amerikaanse solution provider: "De kunst met de iPaq-lijn is om de specifieke verticale markt te vinden waar het apparaat het beste in past. Zelfs met gps is het nog een lastige verkoop."
Rivaal iPhone
De iPaq was vóór de fusie met HP door Compaq ontwikkeld. Binnen het pda-segment groeide de iPaq wereldwijd het hardst, tot rivaal Apple de iPhone introduceerde. In 74 dagen heeft Apple 1 miljoen iPhones verkocht. In Nederland wordt de iPhone niet voor volgend jaar verwacht.
Kijk op http://www.ipaqchoice.com voor meer informatie.