Allied Telesis introduceert een compleet nieuw Partner Progamma voor 2007-2008 waarmee het doelgericht resellers wil helpen in te spelen op de wensen en eisen van hun klanten.
Het Partnerprogramma vormt een logische stap in de ontwikkeling van de channelstrategie van Allied Telesis; het heeft als doel om de bijzondere waarde van de partners onder de aandacht van eindgebruikers te brengen en de partners een hoog rendement op hun investeringen te garanderen.
Loyale partners
Het Allied Telesis Partnerprogramma is ontwikkeld om resellers meer middelen in handen geven om slagvaardiger te kunnen handelen en de concurrentie voor te blijven. Daarnaast wil Allied Telesis een zichtbaar onderscheid aanbrengen in loyale Allied Telesis Partners en resellers. Allied Telesis wil, door middel van dit onderscheid, klanten helpen de partner te vinden die het beste in hun behoeften voorziet. Allied Telesis Partners wordt het door dit commitment gemakkelijker gemaakt om in contact te komen met nieuwe markten.
Het nieuwe Partnerprogramma is tot stand gekomen door de input van resellers van Allied Telesis. Resellers die deelnemen aan het programma kunnen rekenen op verkoopondersteuning, marketingondersteuning, een incentive programma, trainingen, een partner portal en partner evenementen.
Voor wie?
Het Allied Telesis Partner Programma is ontwikkeld voor resellers die zich richten op het verkopen van netwerkoplossingen. Het programma kent een opbouw in Allied Telesis Reseller (Silver) en Allied Telesis Partner (Gold). Voor bedrijven die Allied Telesis producten gebruiken in een totaaloplossing introduceert Allied Telesis een nieuwe classificatie; Allied Telesis Solution Builder (Gold).