Commodore International Corporation en TSS Cross Media Group zijn op 20 september een samenwerking aangegaan om entertainment, informatie en communicatie diensten op hun media distributie platformen te integreren.
Beide partijen hebben een overeenkomst getekend om deze integratie te verwezenlijken. De samenwerking voegt waarde toe aan het bestaande product portfolio van Commodore en versterkt de positie van Commodore als een technologische vernieuwer in de digitale media markt.
Commodore lanceerde zijn media distributie platform CommodoreWorld op CeBIT 2007 samen met een serie WiFi spelers (de Gravel product line). CommodoreWorld is een draadloos content delivery platform dat on-demand toegang geeft aan portable spelers zoals de Commodore Gravel In Pocket media player en spelers voor thuisgebruik, zoals de Gravel In Home media centre.
Dankzij de samenwerking met TSS zal het CommodoreWorld platform, dat in eerste instantie is ontwikkeld voor het draadloos distribueren van entertainment content worden uitgebreid met interactieve diensten zoals messaging, interactieve tv en andere informatie en communicatie diensten. De eerste applicaties zullen in de komende maanden op de Gravel spelers beschikbaar komen.
Ben van Wijhe, CEO van Commodore International Corporation: "Wij streven ernaar onze klanten op elk moment, op iedere plaats, en op iedere media speler toegang te verschaffen tot een ongekende, gepersonaliseerde media ervaring. Wij zijn zeer verheugd over de samenwerking met TSS omdat dit ons in staat stelt onze consumentenpropositie uit te breiden naar de zakelijke en communicatie markt."
TSS is geen onbekende speler op de markt van professionele services aan radio en tv stations en andere (tele-)communicatie organisaties. De samenwerking tussen Commodore en TSS Cross Media Group past heel goed binnen de focus gebieden waar TSS zich op richt omdat het hier om ip-based en cross-media communicatie betreft. TSS is een specialist in het ontwikkelen en leveren van systemen die op een innovatieve wijze het meeste uit bestaande media tools weet te halen en hen met elkaar laat communiceren.
Jan Bons, managementlid van TSS Cross Media Group: "Door het samenbrengen van enerzijds de sterke kanten van Commodore's CommodoreWorld, een innovatief entertainment platform in combinatie met een sterke merknaam, en anderzijds TSS's multi platform messaging, informatie en communicatie services, zijn wij in staat media services te integreren die los staan van de traditionele netwerken. Door deze integratie kunnen wij een complete reeks digitale content en interactieve communicatie services aanbieden zoals dit nog nooit eerder in de markt is vertoond."