SD WORX, specialist in HRM, payroll en juridisch advies, introduceert MijnAfwezigheden.nl. Dit nieuwe product is een eenvoudige webtoepassing voor kleine- tot middelgrote ondernemingen, waarmee medewerkers via het internet hun afwezigheden zelf kunnen registreren.
Deze toepassing brengt voor organisaties en haar medewerkers heel wat voordelen met zich mee. De afwezigheidkalender van alle medewerkers afzonderlijk en de teamkalenders zijn continu up-to-date. De afdeling personeelszaken wordt ontlast van omslachtig mailverkeer over vakantieaanvragen en vakantierechten. De nieuwe toepassing werkt tevens met aparte gebruikersprofielen, wat zorgt voor een duidelijke beheerstructuur. Processen zijn op deze manier beter te beheren, te monitoren en te optimaliseren.
Medewerkers loggen in op MijnAfwezigheden.nl door middel van een uniek e-mailadres en wachtwoord. Op elk moment van de dag kunnen zij via het internet hun afwezigheden aanvragen, waarna deze automatisch bezorgd worden aan de leidinggevende. Het is zelfs mogelijk om complete werkschema's en afdelingen binnen MijnAfwezigheden.nl te beheren.
"De webtoepassing is erg gebruiksvriendelijk. Gebruikers kunnen op ieder gewenst moment en op elke locatie hun afwezigheden opvragen en bekijken via MijnAfwezigheden.nl", zegt Mark Bloem, directeur bij SD WORX. "Daarnaast biedt MijnAfwezigheden.nl 24 uur per dag een actueel overzicht van alle afwezigheidnotaties."
MijnAfwezigheden.nl is vanaf september 2007 beschikbaar in Nederland. In België wordt MijnAfwezigheden.be reeds door 57 organisaties met in totaal ongeveer 2500 medewerkers gebruikt. Het is een meertalige toepassing. Zo kunnen internationale gebruikers in het Engels, Nederlands of Frans MijnAfwezigheden.nl raadplegen. MijnAfwezigheden.nl is via internet toegankelijk. Er zijn dus geen investeringen in hardware nodig, enkel een startinvestering voor de opstart en daarna een terugkerend tarief per medewerker per maand.