Het komt in het it-kanaal nogal eens voor dat mooie projecten door de vingers glippen vanwege gebrek aan kennis, meent Bart Kuus, marketing manager Benelux bij Comstor. Daarom zouden resellers meer gebruik moeten maken van Comstors kennisbank, het ServiceVantage-programma.
"Te vaak raken resellers een mooie sale kwijt vanwege gebrek aan expertise. Bij complexere projecten ontbreekt nogal eens de deskundigheid. Zelden zijn engineers gecertificeerd op alle producten die resellers verkopen en projecten waarin meerdere fabrikanten voorkomen kunnen soms niet ondersteund worden. Dit is jammer want Comstor kan engineers regelen die de deskundigheid leveren die nodig is", zegt Kuus.
Bij Comstor zitten goed opgeleide mensen die een reseller kan inhuren bij projecten. Als de pool van deskundigen uitbesteed is kunnen de opgeleiden van resellers worden ingezet. "Hierdoor ontstaat samenwerking tussen resellers die anders concurreren. Ze kunnen hun eigen dure engineers die maar drie maanden in het jaar actief zijn voor een bepaald project uitbesteden."
Het programma ServiceVantage bestaat al een tijdje. Het voordeel ervan, meent Kuus, is dat er ook een kennisoverdracht plaatsvindt tussen Comstor engineers en resellers. "We willen niet dat een reseller alleen sales gaat doen. Op een gegeven moment moet hij het zelf kunnen."