Zeer recent heeft Chris Visser, oud channel director bij Lenovo Nederland, promotie gekregen en is hij vanaf nu als channel development manager mede verantwoordelijk voor het opzetten van nieuwe kanalen. Direct laat hij er geen gras over groeien: “We gaan naast het zakelijke segment ook de retail bedienen.”
Wanneer Lenovo een definitieve stap richting retail zet, kan Visser nog niet precies zeggen, maar dat die stap gemaakt gaat worden is zeker. "We zoeken nog naar bestaande kanalen waarin wij nog niet actief zijn, maar ook kanalen die wij nog niet hebben gezien behoren tot de mogelijkheden", aldus Visser. "Neem bijvoorbeeld de gsm-markt. Daar zouden wij bijvoorbeeld door middel van bundelverkoop onze apparatuur in kunnen afzetten. Van sommige kanalen heb je als bedrijf soms helemaal geen weet en daarom ga ik daarnaar op zoek."
Een stap naar de retailmarkt zou voor Lenovo een stuk makkelijker zijn als zij een partij als Packard Bell zouden kunnen overnemen. Deze deal ketste echter af omdat Acer het Amerikaanse Gateway overnam en daarbij ook de rechten kocht om als eerste Packard Bell te mogen kopen. Acer zal Lenovo niet het recht geven om Packard Bell over te nemen, omdat ze anders hun derde positie wereldwijd weer terug zouden geven aan hun grote concurrent. Visser: "Ja, Packard Bell zou het inderdaad wat makkelijker maken, maar wij gaan sowieso door richting retail. We zijn nog steeds geïnteresseerd in Packard Bell, maar dat is niet onze enige mogelijkheid. Als we Packard Bell niet in handen krijgen doen we het op eigen kracht."