Onlangs werd al bekend dat Panda Software zijn naam veranderde in Panda Security. Hieraan gekoppeld komt het bedrijf nu ook met een totaal nieuwe strategie voor het b2b.
De naamsverandering van Panda Software in Panda Security gaf volgens Maria Penedo Cumplido al aan dat Panda meer is dan alleen software. "Wij willen de wereld laten zien dat wij gespecialiseerd zijn in beveiliging in de breedste zin van het woord", aldus Penedo Cumplido. "Wij deden altijd al retail, maar nu gaan we ons ook op het b2b-segment richten. Deze strategie gaan we nu bekendmaken en uitrollen. Belangrijk hierin wordt dat we meer oplossingen gaan bieden voor verschillende verticale markten.. Een nieuw kanaal dus naast onze retailverkopen, daar hoort natuurlijk ook een nieuw imago bij. Panda Security heten we dus vanaf nu, met een nieuw management in Spanje, een nieuwe slogan, een nieuw logo en hierin is de afbeelding van de pandabeer gesneuveld."
Gekoppeld aan de nieuwe naam en de nieuwe strategie introduceert Panda Security ook een nieuwe slogan. 'One step ahead' geeft volgens Ruud Groeneboer, managing director van Panda Security, beter de essentie, visie en toekomst van het bedrijf weer. "Dit is een grote stap vooruit waarbij we klassieke antivirusoplossingen ver achter ons laten. Innovatie en service zijn nog meer dan voorheen de kernpunten van onze missie. We stemmen de hele onderneming af op de nieuwe eisen van de markt. Die heeft immers te maken met een geprofessionaliseerde malwaresituatie. Ons doel is niet minder dan gebruikers de beste producten en services te bieden om zo hun it-systemen volledig vrij te houden van bedreigingen. Onze klanten willen immers veilig werken en niet aan hun veiligheid werken."