Email Security specialist Email Systems lanceert zijn nieuwe Business Continuity Platform. Met deze nieuwe dienst blijft de e-mail omgeving beschikbaar voor alle gebruikers tijdens storingen en calamiteiten.
Business Continuity Management (BCM) is een belangrijk aandachtsgebied voor ICT managers. Kritische processen zoals orders en customer support verlopen steeds vaker via e-mail, en verstoringen in het e-mailverkeer kunnen organisaties handenvol geld kosten.
Uit onderzoek van Email Systems blijkt dat 60% van alle kritische bedrijfsgegevens via e-mail wordt uitgewisseld en dat, paradoxaal genoeg, volgens ICT-managers de beschikbaarheid van de mailserver significant lager is dan die van andere typen servers.
Met het Business Continuity Platform van Email Systems houden gebruikers bij calamiteiten zoals brand, maar ook tijdens mailserver-, stroom-, of VPN-storingen, toegang tot hun inkomende en uitgaande mail en hun mailarchief via een beveiligde web-interface. De dienst, die met alle typen e-mailservers samenwerkt, synchroniseert automatisch alle veranderingen zodra de eigen server weer beschikbaar komt. Zo gaat geen bedrijfskritische informatie verloren en wordt de continuïteit van de e-mailfunctie gegarandeerd.
Jeroen Vroemen, directeur van Email Systems Nederland:
"Wij zien bij onze klanten een toenemende aandacht voor verhoging van beschikbaarheid van e-mail. Het Business Continuity Platform is daarom een mooie aanvulling op onze bestaande portfolio van managed email security diensten. De dienst is simpel, effectief en veel goedkoper dan bijvoorbeeld een back-up e-mail server. Onze klanten zijn zonder uitzondering enthousiast. In combinatie met e-mail filtering, buffering en archivering biedt Email Systems op dit moment de beste e-mail Business Continuity oplossing in de markt."
De service is verkrijgbaar via Email Systems' wereldwijde netwerk van channel partners en bedoeld voor iedere organisatie voor wie e-mail kritisch is, in de zakelijke, onderwijs, en non-profit sector.