MCXess, leverancier van multichannel telecommunicatieoplossingen, heeft onlangs een nieuw partnerprogramma geïntroduceerd. Met het programma geeft het bedrijf zijn business partners tools om zowel op het technische als het commerciële vlak beter zaken te kunnen doen.
Het MCXess Partner Program verdeelt de huidige business partners op basis van omzet over vier gradaties: Bronze, Silver, Gold en Platinum. Hoe hoger de status in het partnerprogramma, hoe meer voordelen de MCXess-partner krijgt. Zo krijgen partners pre-sales en technical support gedurende het hele proces, worden leads doorgespeeld en mag er gebruik worden gemaakt van de partnerportal waar via marktrends in verschillende expertises, promotieactiviteiten en marketing en co-branding te verkrijgen zijn.
"De introductie van ons partnerprogramma betekent een grote stap voorwaarts in het professionaliseren van ons indirecte verkoopkanaal", zegt Radjesh Roepnarain, channel manager bij MCXess. "Door onze diepgaande kennis zijn wij in staat een totaal geïntegreerde multichannel telecommunicatieoplossing te leveren op basis van een asp-model. Klanten en business partners hoeven dus niet meer te investeren in hardware en wij garanderen ze de beste en nieuwste producten en oplossingen. Zodoende kunnen business partners zich richten op het verkopen en ondersteunen wij hen met kant-en-klare pakketten gericht op specifieke branches. Diepgaande kennis van telecom hebben ze niet nodig, iets wat dit partnerprogramma extra interessant maakt voor nieuwe partners die zich willen gaan bezighouden met multichannel telecommunicatieoplossingen."
Momenteel werkt MCXess in Nederland met achttien business partners, maar voor het eind van 2007 moet dit aantal minimaal verdubbeld zijn. Het bedrijf zoekt dan ook nieuwe partners die zich willen gaan bezighouden met het verkopen van geïntegreerde multichannel telecommunicatieoplossingen. "Dit kunnen telecomresellers zijn", zegt Marcel Dijkstra, managing director van MCXess, "maar dit kunnen ook totaal andere partijen zijn.
Nieuwe partners zijn bedrijven die end-to-end communicatie oplossingen willen toevoegen aan hun productportfolio om de mogelijkheid tot up- en cross-selling te vergroten. Wij zorgen dan voor hun klantenservice en direct marketing zodat hun installedbase behouden blijft. Ook zoeken we partijen die een internationaliseringslag willen maken."