IT-dienstverlener Fujitsu Services heeft Willem-Jan van der Mee (38) benoemd tot Account Director Desktop Managed Service (DMS). Van der Mee krijgt als taak de nieuwe DMS-dienstverlening van Fujitsu in Nederland te introduceren en tot een succes te maken. Hij had eerder management- en salesfuncties bij de Beerens Groep, Getronics PinkRoccade en de Rabobank.
Van der Mee begon zijn carrière medio jaren negentig bij de Rabobank. Hij werkte daar achtereenvolgens als Kredietanalist en Accountmanager Zakelijke Markt. In 2001 stapte hij over naar Getronics, waar hij als Manager Lease Services verantwoordelijk werd voor het opzetten van de leasetak in Nederland. In de periode 2003-2005 richtte Van der Mee het vizier op outsourcing. Eerst als Salesmanager Managed Services bij Getronics, en later – na de overname van PinkRoccade – als Senior Sales Executive Managed Services bij Getronics PinkRoccade. In 2006 ging hij aan de slag bij de Beerens Groep, een van de toonaangevende partijen in de Benelux op het gebied van winkelinterieurs en productpresentaties. Als Commercieel Directeur van dit bedrijf droeg hij onder meer zorg voor de implementatie van een nieuwe commerciële strategie.
In zijn nieuwe functie, als Account Director DMS bij Fujitsu Services, is Van der Mee verantwoordelijk voor het succesvol in de markt zetten en verder uitbouwen van de DMS-service in Nederland. Deze dienstverlening, die momenteel in diverse Europese landen wordt uitgerold, wordt half september aanstaande in Nederland geïntroduceerd. In Finland, de bakermat van DMS, heeft zij haar waarde inmiddels ruimschoots bewezen. Fujitsu – wereldwijd een van de topdriespelers in IT-services – is daar met DMS al vele jaren marktleider in desktop-outsourcing.
Van der Mee heeft er alle vertrouwen in dat DMS ook in Nederland een succes wordt. "Wij zijn een gezonde, kapitaalkrachtige organisatie die een schat aan kennis en ervaring in huis heeft. Op basis van ons innovatieve vermogen en onze mondiale aanwezigheid kunnen wij klanten over de hele wereld IT-services van topklasse leveren. Dankzij ons Japanse moederbedrijf beschikken wij over unieke kwaliteitsborgings- en klanttevredenheidsprogramma's als Triole en Sense and Respond, die het hart vormen van onze DMS-service. Ik ben ervan overtuigd dat wij met deze gegarandeerd kostenverlagende dienstverlening in staat zijn onze positie op de Nederlandse outsourcingmarkt te versterken en binnen enkele jaren uit te groeien tot een van de belangrijkste leveranciers van managed IT-services in Nederland."