MarketCap is vanaf 1 juli 2007 officieel gestart met een nieuwe marketing service specifiek voor de IT en Telecom sector in de Benelux.
De nieuwe dienst gaat geleverd worden volgens het "Shared Marketing Services Center". Voor kleine en middelgrote IT en Telecom bedrijven die wel de behoefte hebben aan een complete marketing service, maar niet de eigen middelen hebben om een volledige marketingafdeling op te bouwen, is dit de ideale oplossing,aldus MarketCap. Daarnaast is deze dienst zeer geschikt voor zogenaamde kleinere lokale sales en marketingvestigingen van grotere (internationale) IT en Telecom vendors.
Volgens Alfred den Besten, managing partner van MarketCap speelt bij veel IT en Telecom reseller op een bepaald moment de vraag of men een eigen marketing manager moet gaan aannemen of dat men (delen) moet gaan inhuren. "Een reseller bereikt op een bepaald moment een omvang van bijvoorbeeld 10 of 15 medewerkers en wil dan versneld doorgroeien, zeg maar van servet in eens naar tafellaken. Op zo'n moment komt de discussie omtrent een eigen interne marketing executive of manager op gang. Gaat men dan een marketing medewerker aannemen dan praat je al gauw over een compleet kostenplaatje van 3.500 tot 5.000 euro per maand". Dan heeft men er dus een personeelslid en vaste kosten bij, maar nog geen marketingactiviteiten en zeker geen resultaten. Terwijl MarketCap voor zo'n bedrag een zeer compleet palet aan marketingdiensten op continue basis kan leveren. Het bijkomende voordeel is verder dat het MarketCap service center altijd beschikbaar is. Dit nog los van het feit dat binnen het MarketCap service center alleen adviseurs aanwezig zijn met minimaal 3 jaar ervaring op gebied van IT en Telecom marketing. Advies en ondersteuning op afroep en afrekenen naar rato van mate van gebruik.
Den Besten zegt hier verder over: "Uiteraard zijn wij niet over één nacht ijs gegaan, maar hebben wij dit concept de afgelopen 2 jaar bij diverse klanten getest en geoptimaliseerd. De zogenaamde kinderziektes zijn er uit gehaald door te leren van de ervaringen in de praktijk".
De Shared Marketing Services
De belangrijkste kenmerken van de aangeboden Shared Marketing Services zijn: compleetheid, flexibiliteit, kwaliteit en value for money. Ruud Alaerds, managing partner van MarketCap zegt hierover: "Je moet dit service aanbod zien als een optielijst die men bijvoorbeeld hanteert bij de aanschaf van een auto. Je geeft aan waar behoefte aan is en dat wordt dan vergeleken en in lijn gebracht met het beschikbare budget en uiteraard met de gestelde doelstelling. Het grote voordeel is verder dat het afgesproken service marketing palet gedurende de looptijd van een contract redelijk flexibel is en dat de services dus kunnen meegroeien c.q. ontwikkelen met de behoeften van de betreffende klant. Welke marketingafdeling kan dat?".