HP heeft een aantal nieuwe incentives en tools aan het Total Care for Business programma en de HP-Microsoft Frontline Partnership toegevoegd.
De it-gigant hoopt hierdoor resellers te motiveren meer geïntegreerde oplossingen voor het mkb te leveren. Ook moet voor mkb-klanten de keuze voor HP aantrekkelijker worden.
Ramona Thibeault, vice president HP's Personal Systems Group's solution partner organisatie meent dat extra kortingen, betere promoties en een portfolio dat gratis ondersteuning en diensten tegen betaling combineert de keuze voor HP bij mkb-klanten aantrekkelijker maakt.
Details van het programma zijn te zien op de HP-website. Daar staat een nieuwe pagina voor Total Care Partners waarop resellers printmateriaal kunnen downloaden, webinars volgen en toegang hebben tot een online partner toolkit.
De poging meer vraag in het mkb te creëren valt binnen HP's strategie om zijn rol in de kleinzakelijke sector uit te breiden naar grotere bedrijven in het middensegment. Het gaat dan vooral om bedrijven die al it-infrastructuur en -personeel in huis hebben, maar vars te hulp roepen om it-systemen te vernieuwen of uit te breiden.
Via HP Total Care ontvangen klanten een volledige cyclus van gepersonaliseerde services voor elke fase in het leven van hun computer: selectie, configuratie, beveiliging, afstelling – tot en met recyclage. Volgens HP moet dit financiële drempels verlagen voor groeiende mkb's. De klanten kunnen één van de nieuwe Smart Finance-opties kiezen voor allesomvattende oplossingen, waaronder HP hardware, HP Care Pack en gebundelde services met maandelijkse afbetalingen.