Avnet Electronics Marketing en Xilinx hebben hun X-fest- serie van technische workshops langs 90 steden wereldwijd afgerond. Er waren meer dan 7.000 bezoekers, naar eigen zeggen boven verwachting.
In Europa bracht de Silica-tak van Avnet Electronics Marketing de X-Fest-serie langs 25 locaties en trok meer dan 2000 bezoekers.
Na afloop namen bezoekers tools en praktische kennis mee om zelf systeemontwerpen te kunnen doen en uitdagingen aan te gaan rond embedded processing, DSP, energietoevoer, geheugeninterfaces en analoge front ends.
Bezoekers zouden hebben aangegeven dat de oplossingsgerichte aanpak de grootste trekker was en waren volgens Avnet Electronics Marketing meer dan tevreden over de technische inhoud van de workshops.
"Wat ik er leuk aan vond is dat het X-fest de technische mogelijkheden van de oplossingen liet zien. Daar kwam ik voor", zegt Rolf Thompson, een ontwerpingenieur bij het Amerikaanse L-3 Communications. "Ik was ook onder de indruk va de mix leveranciers die aanwezig was. Alle leveranciers die de Xilinx chipsets ondersteunen waren op één plek te vinden. Dat gaf ons een prima gelegenheid om met andere ingenieurs te praten en van hun ervaringen te leren."
"Het hoge bezoekersaantal en de overweldigende positieve terugkoppeling na de conferentie geven aan dat er behoefte is aan collaboratie", meent Tim Barber, vice president van global Xilinx marketing bij Avnet Electronics Marketing.
Chris Henry, vice president kanaalverkopen bij Xilinx: "Nooit eerder zijn zoveel FPGA-gerichte solution providers bijeen geweest op een globale schaal om zelf de technologie te kunnen ervaren."
Het X-Fest werd gesponsord door Agilent Technologies, Analog Devices, Eridon, Intel Flash Memory Group, Lauterbach, LynuxWorks, Micron, Murata, National Semiconductor, NEC Electronics, Samtec, Sharp Microelectronics, Synplicity, Texas Instruments en The MathWorks.
Er worden al plannen gesmeed voor een volgende X-Fest-serie, mogelijk rond het derde kwartaal van 2008.