Het populaire internetspel Wendy’s Wereld van T-Mobile is succesvol afgesloten. Het spel werd in april ingezet ter promotie van mobiel internet. Hoofdpersoon Wendy leidde spelers langs verschillende locaties, waarbij ze gebruik maakte van internet op haar mobieltje. In drie maanden tijd hebben ruim 150.000 mensen het spel gespeeld en heeft Wendy op Hyves bijna 35.000 vrienden gemaakt.
Pim van der Feltz, Directeur Marketing T-Mobile Netherlands: "Met Wendy's Wereld kunnen we terugkijken op een succesvolle campagne. De keuze voor een online spel in combinatie met een profiel op Hyves heeft zijn vruchten afgeworpen; in zeer korte tijd heeft een groot aantal potentiële klanten kennisgemaakt met de mogelijkheden van mobiel internet. Wendy is nu met vakantie. Maar met mobiel internet bij de hand houdt ze vanaf haar vakantieadres haar persoonlijke pagina op hyves bij."
2.8 miljoen filmpjes
Tijdens het spel gaf Wendy – door een filmpje te tonen – een komische reactie op de input van de speler. In totaal hebben de 150.000 spelers 2.8 miljoen filmpjes bekeken, wat neerkomt op gemiddeld 19 filmpjes per speler. Van het totaal aantal spelers hebben er 40.000 het spel tot het einde uitgespeeld. Een spel duurde gemiddeld 15 minuten.
Verder op Hyves
In de campagne speelde een profiel op internet community Hyves een centrale rol. Spelers konden via de Hyves-pagina van Wendy tips krijgen om het spel te spelen en je kon vriend van Wendy worden. In drie maanden tijd heeft Wendy bijna 35.000 vrienden gemaakt.
Over T-Mobile
Met een jaaromzet van 1,138 miljard euro in 2006 en 2,6 miljoen actieve klanten in Nederland (31 maart 2007) bekleedt T-Mobile een stevige nummer 3 positie op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile beschikt in Nederland over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten en een uitgebreid netwerk van HotSpots, waar gebruikers de beschikking hebben over een zeer snelle mobiele internetverbinding.
T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van de leidende mobiele communicatie ondernemingen in de wereld. Als één van Deutsche Telekom's drie strategische bedrijfsonderdelen, concentreert T-Mobile zich op de meest dynamische markten in Europa en de Verenigde Staten. De dochterondernemingen van Deutsche Telekom leveren aan het eind van maart 2007 mobiele diensten aan meer dan 109 miljoen klanten. Zij doen dit via een gemeenschappelijk platform gebaseerd op GSM, 's werelds meest succesvolle digitale draadloze standaard. T-Mobile is de enige mobiele communicatie aanbieder ter wereld met naadloze transatlantische dienstverlening.
T-Mobile maakt ook deel uit van FreeMove, een alliantie van de vier leidende Europese mobiele operators – Orange, TIM (Telecom Italia Mobile), T-Mobile and TeliaSonera. Hiermee ondersteunt FreeMove haar klanten in hun communicatiebehoeften, wanneer zij op reis zijn in het buitenland, op een manier zoals zij thuis gewend zijn.