Business intelligence softwareontwikkelaar SAS Institute heeft een nieuw hoofd voor zijn kanaalprogramma, na het plotselinge vertrek afgelopen vrijdag van Miles Mahoney, vice president global alliances en channel group bij SAS.
Dit bericht het Amerikaanse CRN. Redenen voor zijn vertrek zijn nog onduidelijk.
Russ Cobb, senior director corporate en product marketing, heeft Mahoneys taken overgenomen. Jim Davis, senior vice president en chief marketing officer, zou hebben aangegeven dat de verandering in het bestuur de kanaalactiviteiten van het bedrijf niet zou verstoren.
Een jaar geleden heeft SAS een kanaalprogramma geïntroduceerd waarmee resellers kant-en-klare bundels kunnen verkopen aan het mkb. De bundels bestaan uit software voor bi, data-analyse en data-integratie. Dit initiatief werd geleid door Mahoney en is onlangs vanuit de Verenigde Staten uitgebreid naar dertien andere landen.
Davis wilde niet zeggen of Mahoney ontslagen was of vrijwillig is vertrokken. Hij zei dat de kanaalprogrammaplannen van SAS in werking zijn en Mahoneys vertrek zou hier geen invloed op hebben.
SAS heeft bijna 100 resellers kunnen werven met het nieuwe kanaalprogramma en verwacht dat dit aantal zal toenemen tot 150 wereldwijd tegen het einde van het jaar. Uiteindelijk hoopt het bedrijf 200 tot 250 kanaalpartners te hebben. CEO Jim Goodnight zou gezegd hebben dat het bedrijf verwacht dat het kanaal vijftien procent van nieuwe business voor zijn rekening zou nemen in ongeveer drie jaar.
Cobb werd bij SAS in 2002 aangenomen. Voor zijn huidige promotie zette hij nieuwe werkgroepen op voor marketing en financiële diensten, en leidde hij de groep Business Partners binnen de SAS Alliances-organisatie. Die organisatie is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van marketing- en verkoopactiviteiten voor SAS producten met strategische partners zoals Accenture, BearingPoint, Deloitte en IBM Global Services. Voordat hij bij SAS kwam werkte Cobb bij Accenture's en Marakon Associates' consultatiediensten.