Microsoft Nederland heeft zijn partners drie belangrijke (verbeter)punten gepresenteerd waarmee het komend jaar verder wil groeien.
Dit zeggen Diane Janknegt, manager partners bij Microsoft Nederland, en Eric Thijssen, directeur van de groep Small and Midmarket Solutions & partners. De drie punten waarop Microsoft de relatie met zijn partners wil verbeteren zijn ‘Readiness', een versoepeling van het licentiesysteem en het Software Assurance (SA)-programma en de partner portal.
Met ‘Readiness' wordt de capaciteit van de partners sterker en groter. Janknegt: "We willen de partners sneller en op een goedkopere manier kennis en ‘readiness' bieden, onder andere met trainingsvouchers. We gaan nog verder, zoals met Microsoft Academy, dat we recentelijk hebben opgestart."
Ten tweede wil Microsoft het licentiesysteem en het Software Assurance (SA)-programma in het mkb versoepelen. Partners kunnen feedback geven en Microsoft zal die serieus nemen, aldus Janknegt. "We voegen meer waarde toe aan SA, zoals met desktop optimalisatie voor Office, Vista en de backoffice. We willen dat het voor partners makkelijk wordt om onze software te verkopen en dat voor eindgebruikers de beste deal duidelijker wordt."
Ten derde wordt de Microsoft partner portal verbeterd. Janknegt: "Daar stoppen we extra geld in. We gaan deze portal totaal veranderen. De partners willen bijvoorbeeld dat hun oplossingen bekender worden bij klanten en dat deze makkelijk te vinden zijn, zoals met de tool Solution Finder. We gaan daarom de navigatie en andere tools aanzienlijk verbeteren. Dat moet rond de kerst van 2007 afgerond zijn."