Westcon heeft de Enterprise Voice productlijn van Nortel in haar portfolio opgenomen, die in de markt beter bekend is als ‘CallServer 1000’.
Westcon verkocht reeds de Enterprise Data en MKB productlijnen van Nortel. Met de zojuist verkregen certificering voor CallServer 1000, kan Westcon het volledige Nortel-portfolio aanbieden en is zij in staat om elke gewenste oplossing voor elk segment te kunnen leveren. Om dit te kunnen bereiken heeft Westcon haar Nortel focus verder uitgebreid en beschikt zij nu over een dedicated team van Nortel-specialisten, die naast de vele logistieke diensten ook pre- en post-sales ondersteuning aan partners kunnen leveren.
Kees Griffioen – Director Enterprise bij Nortel Nederland – is positief over de certificering: "Met de ondersteuning van het volledige portfolio van Nortel, geeft Westcon invulling aan de ambitie die Nortel heeft om haar marktaandeel te vergroten door naast de bestaande partners, nieuwe partners te kunnen ontwikkelen".
"Resellers en system integrators zoeken steeds meer één enkel aanspreekpunt voor hun communicatie oplossingen en met deze uitbreiding op het Nortel-portfolio versterkt Westcon haar positie daarin", aldus Nico Vliex, Sales Director bij Westcon. Resellers kunnen vanaf juli bij Westcon terecht voor al hun convergentie-, spraak- en dataprojecten.
Niet toevallig komt de certificatie bijna gelijktijdig met de naamsverandering van Westcon: Westcon zal vanaf augustus 2007 omgedoopt worden tot ‘Westcon Convergence'. De Nortel CallServer 1000 accreditatie en de naamsverandering geven blijk van vastberadenheid om de focus op complete convergentie oplossingen aan te houden en de positie van Westcon als convergentie specialist nog te verstevigen.