Een vennootschap van Getronics PinkRoccade en KPN gaat samen met dienstverlener CSC het ict-beheer van de Nederlandse Spoorwegen doen. Daartoe hebben de vier partijen een contract getekend. De looptijd en de prijs van het contract zijn niet bekend gemaakt.
Getronics PinkRoccade, KPN en CSC hebben met de Nederlandse Spoorwegen een contract getekend voor de levering en het management van de totale ict-dienstverlening. Het is onduidelijk hoe lang het contract loopt en welke prijs de NS betaalt.
KPN en GetronicsPinkRoccade leveren vanuit een Vennootschap onder Firma (VOF) de werkplek- en datacenterdienstverlening aan de NS. Het gaat om het beheer van ongeveer 7400 werkplekken. KPN gaat CyberCenter Hosting Services en een aantal ‘on demand’-diensten aan de vervoerder leveren. Zo zal KPN dit jaar nog een aantal SAP-diensten en de website gaan hosten voor de NS. CSC levert het managementinstrument en de servicedesk.
"De kostenbesparingen, kwaliteitsverbetering en continuïteit van de aanpak heeft ons doen besluiten om voor de VOF Getronics PinkRoccade en KPN te kiezen in combinatie met de innovatiekracht van CSC. Mede op basis van een veranderende NS draagt deze beslissing bij tot het realiseren van onze nieuwe doelstellingen", aldus chief information officer Kostas Gerogiannis van de NS.
De titel noemt onterecht drie partijen.
Aangezien KPN voornemens/bezig is Getronics PinkRoccade over te nemen is NS concreet alleen met KPN een contract aangegaan voor de ict-dienstverlening. CSC levert alleen maar een callcenter met managementinstrument en servicedesk.
KPN is voor de totale ict-dienstverlening de partij die de dienstverlening op zich neemt.
Voorstel voor een nieuwe titel “KPN neemt NS ict-dienstverlening over”