HP lanceert een viraal Internet spel (www.hp.com/nl/flipbooks). Het spel is ontworpen rondom HP’s Beste Keuze voor Printing portfolio om meer bewustzijn te creëren en kennis te delen over HP’s nieuwe supplies progamma.
Het gaat om het klassieke jeugdspel waarbij losse lichaamsonderdelen bij elkaar worden gezocht om er een compleet figuur van te maken, een zogeheten "flipbook". De figuren zijn afkomstig uit verschillende Europese landen en moeten bij de juiste omgeving geplaatst worden.
Het online spel daagt spelers uit om de opdracht zo snel mogelijk uit voeren en om tegenstanders voor te zijn. Een scorebord houdt bij wie van de deelnemers het beste speelt en door vrienden en collega's uit te nodigen om mee te doen, kunnen extra punten worden verdiend.
Om de lancering van de HP Basis inktcartridge (blauwe verpakking) te vieren, kunnen spelers met de hoogste score uit de deelnemende landen iedere dag tussen 14 juli en 6 september 2007 een HP Deskjet 4260 winnen. Om de lancering van de HP Voordeel inktcartridge (groene verpakking) te vieren, kunnen deelnemers 100 prints van HP's online fotoservice Snapfish winnen. Tot slot wordt de lancering van de HP Specialiteit inktcartridge (rood) gevierd door onder de spelers met de hoogste scores en het best bekeken flipbook ‘exclusieve' prijs uit te reiken:
Een reis naar New York voor twee personen inclusief vlucht, overnachting in een 4 sterren hotel en vervoer
Een HP Photosmart R937 digitale camera
Een HP Photosmart C5280 All-in-One
Naast de wedstrijd, kunnen ook eigen flipbooks worden gemaakt door favoriete foto's van bijvoorbeeld vrienden en familie te uploaden. Door die foto's in losse stukken op te delen kan daarmee een eigen spel gecreëerd worden.
De campagne is ontworpen door het digitale marketing bureau ‘See Design'. De link naar het online spel (www.hp.com/nl/flipbooks) wordt verspreid via email, sociale websites en online advertenties.
Met dit online spel wil HP consumenten optimaal informeren en zo bij dragen tot het maken van de juiste aankoopbeslissing. De strategie Beste Keuze voor Printing heeft HP in april 2007 aangekondigd en is het resultaat van een uitgebreid onderzoek naar de behoefte van de consument. Dit heeft tot de conclusie geleid dat klanten meer controle willen bij de aankoop van inktcartridges en dat de print behoeftes uiteen lopen, ‘one size does not fit all'.
Omwille van de onderzoeksresultaten heeft HP haar wereldwijde supplies portfolio opnieuw vorm gegeven en verder uitgebreid om tegemoet te komen aan consumenten met verschillende wensen. Zo maakt HP het ook makkelijker om de juiste print supplies te kiezen en te kopen, zowel in de winkel als online.