Klanten van Telfort kunnen vanaf vanmorgen weer gebruikmaken van het UTMS-netwerk van de provider. Vanaf maandag was er een storing op het netwerk. Die had te maken met de koppeling tussen het Telfort-netwerk en dat van KPN.
Telfort klanten kunnen vanaf vanmorgen weer gebruik maken van mobiel internet. Telfort-klanten konden sinds maandag niet meer gebruik maken van het UMTS-netwerk van de provider. Volgens een woordvoerder van Telfort is het probleem sinds vanmorgen 11:00 uur opgelost.
Telfort liet aan Computable weten dat de UMTS-koppeling tussen het netwerk van Telfort en dat van KPN niet goed was. De storing begon maandag al, en duurde vijf dagen. "Het was erg lastig om te vinden wat er precies aan de hand was", aldus de woordvoerder.
De storing deed zich alleen voor in het noordelijke deel van Nederland. Het aantal klachten dat bij de provider binnenkwam viel wel mee. Telfort gaat nog uitzoeken wat er precies aan de hand was en hoe zij dit in de toekomst voor kunnen zijn.
Hmm, apart. Ik heb ook al een week storing met mijn UMTS-kaart van KPN. Zou de storing niet gewoon bij KPN zitten? Telfort is immers een onderdeel van KPN geworden en alles loopt via het KPN netwerk.
Ik merk ook dat op heel veel plekken UMTS niet eens beschikbaar is en dan valt de kaart terug op GPRS. Het UMTS-netwerk ligt er vaak uit of is nog niet landelijk dekkend. Ik weet het niet meer …
Ik zit hier in Amsterdam en het is dinsdag 24 juli. Nog steeds geen mobiel internet met Telfort.
Maar weer eens gebeld met de dure helpdesk van Telfort. Ze hebben de zaak gereset en nu kan ik weer mobiel internetten. Maar op dezelfde plaats en tijd kan ik niet meer met de snelheid van UMTS op het Net. Zelfs de snelheid van Edge haal ik niet meer. Gewoon weer GPRS, dus onbruikbaar voor mobiel internetten.
Vandaag 18-09-07 is er tevens een storing op het UMTS netwerk van KPN. Vanmiddag verzuchtte medewerkers van het Business Center Rijswijk dat KPN dit zelf ook wel wereldkundig mocht maken. Op de site van KPN is vooralsnog niets vermeld. Bij de klantenservice mobiel wordt gemeld dat er aan wordt gewerkt. Door het uitschakelen van de UMTS 3G functionaliteit op je telefoon kun je wel bellen via de normale GSM.
Bij deze wil ik graag mededelen dat ik al 2 dagen niet goed gebruik kan maken van Telfort vast bellen. Men hoort mij wel maar ik hoor de ander niet! Zeer vervelend, je zal maar ziek zijn en hulp nodig hebben…… wat dan???? Los het alstublieft op! Vriendelijke groet, Karin uit Lelystad.
Vandaag is er weer een storing bij Telford als je wil bellen krijg je te horen dit nr is niet in gebruik de helpdesk gaf aan 5 min wachttijd na 15 min heb ik toch maar opgehangen gezien het prijskaartje dat daar aan hangt.
Inderdaad is er weer een storing bij Telfort aan de gang sinds gisteravond en krijg je te horen als je belt naar een Telfortnummer ‘dit nummer is niet in gebruik’.Ook ik heb naar de klantenservice gebeld,maar als je vervolgens 30 cent per minuut moet betalen en zolang moet wachten,dan weet je ook wat je extra kwijt bent. Het zou netjes zijn als Telfort dit ongemak zou vergoeden, want de mededeling dat het nr niet in gebruik is,geeft mensen die jou bellen ook nog eens de indruk dat het nummer niet bestaat!!
Wat opgelost ! Ik en nog drie collegas van mij hebben tot nu toe geen verbinding. opgelost??? Ik begrijp niet dat ze met dit nieuws komen!
@emal: dit is een bericht van anderhalf jaar geleden hoor