SNE is een strategisch samenwerkingsverband aangegaan met branchegenoot CDG om resellers te kunnen voorzien van een volledig dataopslag- en applicatiebeschikbaarheids portfolio.
Beide partijen zijn sinds vorig jaar actief geweest om tot het huidige model te komen, waarbij resellers van de distributeurs eenvoudig toegang kunnen krijgen tot kennis en andere ‘resources' van beide organisaties. Dit moet leiden tot een betere en bredere propositie voor alle business partners.
Zowel SNE als CDG zijn continu op zoek naar manieren om hun resellers beter te bedienen, hetgeen zich bij distributeurs gewoonlijk uit in toevoegingen aan het productportfolio en in de dienstverlening. Dit partnership tussen beide distributeurs voegt echter een extra dimensie toe aan het IT-kanaal, omdat twee organisaties met dezelfde visie op distributie mensen en middelen vrijmaken om de gezamenlijk kansen in de markt te ontginnen.
Het eerste tastbare resultaat is de wederzijde training van de technisch commerciële medewerkers, die als doelstelling heeft om klanten van beide organisaties goed te kunnen informeren over applicatiebeschikbaarheid in relatie tot dataopslag. Deze trainingen vinden in augustus en september plaats. Daarnaast wordt er hard gewerkt aan een oplossing met facetten uit de portfolio's van de twee partijen.
Voor SNE staat conceptdistributie hoog in het vaandel. De balans tussen producten, technische kennis en de praktijkgerichte boodschap naar potentiële klanten staat al ruim twaalf jaar centraal in de ondersteuning van de resellers en IT-dienstverleners. Dit heeft onder andere geresulteerd in 3Bees, dat resellers in het MKB helpt om dataopslagoplossingen op een praktische wijze te positioneren. CDG staat aan de basis van het Applicatie Beschikbaarheid Concept (ABC). Met eigen pre-sales engineers om resellers te ondersteunen richting de eindklanten, een gecertificeerd trainingcentrum en een proactieve benadering van de markt timmert de internationale distributeur uit Zoetermeer al ruim 25 jaar aan de weg.
"Dit is zeker een bijzondere samenwerking in het kanaal te noemen", stelt René Feijen, divisiemanager bij SNE. "Als distributeurs al samenwerken,gebeurt dit op ad hoc basis. Wij hebben besloten om structureel te investeren in de samenwerking met CDG, omdat we honderd procent aanvullend zijn op elkaar en allebei dezelfde kernwaarden nastreven. Gezamenlijk bieden we een compleet pakket voor data- en applicatiebeschikbaarheid."
Imre Hüsen, Manager Sales & Marketing bij CDG, vult aan: "Een benadering zoals SNE en wij die hanteren vind je niet heel vaak bij distributeurs. We investeren veel in technische kennis, in het faciliteren van opleidingen en willen in onze respectievelijke specialismen altijd vooraan lopen. We hebben geconstateerd dat nu de tijd rijp is om over ons eigen muurtje heen te kijken om onze klanten nog beter te kunnen bedienen. Dan voegen we graag de daad bij het woord."