T-Mobile Netherlands hanteert sinds 2 juli een nieuw commissiemodel voor resellers. De vergoedingen in het nieuwe model zijn afhankelijk van de combinatie van abonnement en handset.
Hiermee zet T-Mobile zich af tegen het weggeven van producten die niets te maken hebben met de communicatiebehoefte van eindgebruikers, zoals televisies en koelkasten.
Niek Jan van Damme, algemeen directeur T-Mobile Nederland: "In tegenstelling tot de huidige abonnement-afhankelijke commissiemodellen, zijn de vergoedingen in het nieuwe model afhankelijk van de combinatie van abonnement en handset. T-Mobile stimuleert hiermee het verdwijnen van subsidies op branchevreemde producten, want in plaats van op tv's en koelkasten richten wij ons, samen met onze dealers, puur op de mobiele communicatiebehoefte van de klant. De klant profiteert van aantrekkelijkere producten en diensten met mobiele telefoons die hier beter bij passen. Hiermee wordt T-Mobile als partner nog aantrekkelijker voor dealers en klanten. Bovendien beïnvloedt deze aanpak de klantwaarde en -loyaliteit positief. Tegelijkertijd biedt het ons mogelijkheden om in nieuwe diensten te investeren en deze te introduceren."
Nauwe samenwerking met dealers
T-Mobile zegt al maanden voor de ingangsdatum in contact te zijn geweest met zijn resellers over de voorbereiding op en invoering van het nieuwe commissiemodel. Het nieuwe model vergt van de dealers een aanpassing in de systemen, waarbij T-Mobile zegt maximale ondersteuning te zullen bieden. De resellers die nog niet honderd procent operationeel zijn, werken nu met een tijdelijke oplossing .