CosmoCom heeft Mtel, een regionale telecommunicatiedienstenverlener, aangesteld om Whizper in Nederland te lanceren. Whizper is een nieuw on-demand contactcentrum gebaseerd op het CosmoCall Universe all-ip unified customer communications platform.
"Mtels visie is helder: alle contactcentra zullen in de toekomst ip-gebaseerd zijn en steeds vaker zal technologie aangeleverd worden als een dienst", zegt Leon Schuurmans, commercieel directeur bij Mtel. "Met Whizper hoeven klanten niet te investeren in hardware, software of beheer. Ze betalen alleen maar voor het gebruik."
"Whizper is van strategisch belang voor ons", zegt Michiel van Dis, md bij Mtel. "Onze klanten vroegen ons om contactpunten voorbij de hoofdingang te leveren, direct naar de desktop. Met Whizper kunnen we dat voor telefoon, email en webchat doen via een universele opstelling. Medewerkers kunnen met Whizper inloggen op ons systeem, via VoIP of traditionele telefoniesystemen. Vervolgens kunnen wij klanten naar de meest geschikte medewerker doorverbinden om specifieke vragen te beantwoorden."
Volgens Ronald Rubens, CosmoCom vice president EMEA, is de Nederlandse markt klaar voor on-demand contactcentrumdiensten. "Binnen Europa is CosmoCom al vele jaren actief, met name in Engeland, Spanje, Frankrijk en Duitsland. Mtel is goed gepositioneerd om deze technologie in Nederland te leveren, omdat het onafhankelijk is en veel ervaring heeft met on-demand hosting."