Avaya heeft contact center specialist Newtel Essence, honderd procent onderdeel van KPN, uitgeroepen tot platinum partner.
De meerwaarde voor Newtel Essence als platinum partner is dat zij heeft geïnvesteerd in het opbouwen en uitbreiden van haar kennis op het Avaya portfolio en dat zij deze kennis goed kan vertalen naar de praktijk. De platinum status bevestigt ook dat Newtel Essence naast haar kennis op het vlak van IP-telefonie binnen de contact center- en communicatiemarkt ook Avaya-kennis heeft op het gebied van applicaties.
Om de bij Avaya hoogst haalbare status van platinum Business Partner te behalen, moest Newtel Essence aan door Avaya vastgestelde criteria voldoen. Zo stelt Avaya eisen aan de omzet die de Business Partner genereert op het Avaya portfolio en aan het aantal medewerkers dat gecertificeerd is op haar productlijn. De afgelopen vijf jaar had Newtel Essence al de status van ‘Avaya Gold Partner'.
"In onze markt draait het allemaal om samenwerking. Samen streven we ernaar de markt te bedienen met de juiste oplossingen in plaats van het puur verkopen van producten. Kennis is daarbij een wezenlijk onderdeel. We feliciteren Newtel Essence met het behalen van de Platinum certificering. Een duidelijke bevestiging dat het bedrijf het fantastisch doet", aldus Chris de Jongh, Managing Director Avaya Nederland.
Newtel Essence heeft in de Benelux meer dan 600 klanten waarbij op 1000 locaties contact center technologie is geïmplementeerd bij 30.000 contact center agents. Ruim 180.000 werkplekken zijn door Newtel Essence voorzien van op IP-telefonie gebaseerde communicatie technologie.