Check Point heeft zijn nieuwe en gewijzigde partnerprogramma uitgesteld tot augustus. Een woordvoerder dichtbij het bedrijf geeft aan dat het programma nog niet volledig is.
Inmiddels is bekend dat distributeurs om uitstel van het partnerprogramma zouden hebben gevraagd omdat ze te laat waren geïnformeerd.
Volgens Eduard Meelhuysen, directeur Benelux bij distributeur Magirus, waren de veranderingen die op 1 juli wereldwijd in hadden moeten gaan laat gecommuniceerd.
"Laat ik voorop stellen dat ik de veranderingen in Check Points partnerprogramma een positieve ontwikkeling vindt", zegt Meelhuysen. "Distributeurs waren echter te laat op de hoogte gebracht en hebben Check Point om uitstel gevraagd."
Volgens Meelhuysen zal de rol van Magirus bij Check Points platinum en gold partners niet veranderen. "Wel worden we anders afgerekend door Check Point, en dat is wel jammer. Ook jammer is dat de bijdrage van distributeurs in de behandeling en onderwater ondersteuning van deze partners onderschat wordt en dat marges voor distributeurs nog meer onder druk komen te staan. Daarom verandert er voor ons in principe voorlopig nog niets."
Dat distributeurs met name meer verantwoordelijkheid krijgen voor Check Points brons en zilver partners is wel een welkome verandering voor Magirus. "Vooral met deze resellers kunnen wij Check Point helpen veel groei te realiseren.".