Websense heeft met Websense Express een nieuwe oplossing voor het mbk gelanceerd. Met deze nieuwe software en diensten hebben kleine en middelgrote bedrijven toegang tot intelligente en snel inzetbare software die gebaseerd is op de ThreatSeeker-technologie van Websense.
Die is ontwikkeld voor het beheer van zakelijk internetgebruik. De technologie beschermt organisaties tegen webbedreigingen en zorgt voor behoud van bandbreedte en voor meer productiviteit.
Klanten en partners hebben tevens toegang tot een nieuw SMB Solutions Center dat beschikbaar is op www.websense.com/smb/uk. Deze site biedt extra opleidingsmateriaal en een gratis 15-dagen versie van Websense Express. De oplossing is leverbaar in het Engels, Frans, Duits, Spaans en Japans.
De introductie van een oplossing voor het mkb is onderdeel van de bedrijfsstrategie van Websense om de beveiligings- en webfilteringsoplossingen ook aan andere organisaties te bieden dan alleen grote ondernemingen. Websense Express biedt binnen korte tijd na installatie bescherming aan organisaties met maximaal 500 internetgebruikers.
Kleine en middelgrote bedrijven staan voor grote uitdagingen op het gebied van beveiliging en zijn zeer kwetsbaar voor internetbedreigingen. Volgens analisten van de Yankee Group worstelen veel kleine en middelgrote bedrijven met hun basisbeveiliging. Tegelijkertijd zijn de bedreigingen steeds geavanceerder geworden met aanvallen op identiteiten en op data. De bestaande antivirus- en firewalloplossingen hebben deze organisaties een vals gevoel van veiligheid gegeven. Doordat deze bedrijven ook minder IT-medewerkers en een lager IT-budget hebben, zijn ze gevoeliger voor kwaadaardige websites, spyware en andere bedreigingen die kunnen leiden tot dataverlies.
Daarnaast leidt de toename van rijke en dynamische content op het internet makkelijk tot surfgedrag dat niet gerelateerd is aan werk. De toegang tot websites die veel bandbreedte vragen, zoals die met video, muziek of bestandsdeling, kan leiden tot netwerkvertragingen. Deze sites zijn ook aantrekkelijk voor hackers om kwaadaardige software te distribueren onder onbeschermde medewerkers binnen organisaties.
"Het mkb kent op beveiligingsgebied dezelfde uitdagingen als grote bedrijven, maar beschikt over minder middelen", zegt Geoff Haggart, senior vicepresident EMEA & APAC van Websense. "Websense levert deze klanten nu intelligente internetbescherming via zijn partners en distributeurs. Met deze nieuwe software beschermen we kleine en middelgrote bedrijven tegen dataverlies als gevolg van webgebaseerde bedreigingen en productiviteitsverlies door ongecontroleerde internettoegang. De beschikbaarheid in verschillende talen, trainingen en een nieuwe supportportal maken de oplossing interessant voor bedrijven waar ook ter wereld."
De nieuwe oplossing omvat de volgende componenten.
* Websense Express – deze software beschermt tegen opkomende webbedreigingen met het oog op meer productiviteit en behoud van bandbreedte. Websense Express voorkomt informatiediefstal en helpt bij het terugdringen van helpdesk-calls die het gevolg zijn van geïnfecteerde systemen. Websense Express biedt bescherming op basis van meer dan tien jaar ervaring in het ontwikkelen van intelligente beveiligingssoftware. Websense Express is voor wat betreft de prijs geoptimaliseerd voor kleine en middelgrote bedrijven die binnen een halfuur beschermd zijn en dan onder meer beschikken over meer dan twintig vooraf gedefinieerde managementrapportages.
* Diensten voor partners – Websense biedt partners 'how to'-gidsen waarmee zij hun best practices kunnen versterken. Nieuw is de zogenaamde Risk Analyses Service waarbij partners op continue basis analyses verzorgen van de internetactiviteiten bij een klant. Zij stellen daarmee risico's vast en bieden oplossingen voor het verbeteren van de bedrijfsprocessen. Ook nieuw is de Security Planning and Policy Creation-service die partners helpt bij het implementeren en optimaliseren van de Express-oplossingen binnen de bestaande IT-infrastructuur van een klant.
* On Demand Customer Support Portal – deze uitgebreide zelfserviceportal is met één muisklik beschikbaar voor gebruikers van Websense Express. De portal biedt informatie, video's en andere middelen voor klanten om zelf problemen op te lossen. De portal is een aanvulling op de bestaande ondersteuning via de telefoon. De supportsite biedt voor het eerst een geconsolideerde zoekfunctionaliteit met toegang tot tal van informatiebronnen.
"Met de krachtige beschermingstechnologie, snelle en makkelijke installatie op één server en de nieuwe portal zal Websense Express snel de voorkeur hebben van kleine en middelgrote bedrijven die zoeken naar intelligente internetbescherming", zegt Jos Schimmel van PQR, partner van Websense in Nederland. "De wijzigingen die Websense in dit product heeft aangebracht, zoals bestellen per tien gebruikers en een soepel orderproces, maken het voor ons makkelijker om zaken te doen met Websense en onze klanten in het mkb te helpen."