ECI 2 Europe, een dochter van het Amerikaanse eCommerce Industries, heeft het Nederlandse softwarebedrijf e-Buzz overgenomen.
e-Buzz, oorspronkelijk opgericht in 1989 onder de naam kaertSoftware, heeft de afgelopen jaren een snelle groei doorgemaakt. Het bedrijf, ooit gestart als ontwikkelaar van erp-software, is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een dienstverlenende application service provider (ASP) op het gebied van electronic commerce.
Met klanten als Ahrend Office Products, Bavaria, Corporate Express Europe, Despec, Karsten Horeca Grootverbruik, Lindell, Nederlandse Expert Groep, NewCo Europe, Shop Service Center en Spar Holding heeft e-Buzz met zijn 'software as a service' (SaaS) in een aantal specifieke branches een unieke marktpositie. Mede door de sterke nadruk op de inzet van e-commerce is een brede klantenkring opgebouwd van middelgrote en grote ondernemingen.
ECI 2 is een ontwikkelaar van branchespecifieke software met de nadruk op e-commerce en ketenintegratie. ECI 2 bestaat uit een groep bedrijven met ongeveer vijfhonderd medewerkers in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië, en is in deze regio's onder andere marktleider in de office supplies-markt met circa vierduizend aangesloten dealers en kantoorvakhandelaren.
"e-Buzz kwam recent voor de keus te staan hoe verder te gaan: of zelfstandig verder groeien en onze regionale scoop beperkt houden, of samenwerking zoeken met een sterke partner", zegt Rian Faay, director sales & marketing bij e-Buzz. "Wij hebben na de nodige gesprekken gekozen voor de laatste mogelijkheid. ECI 2 heeft een stevige positie opgebouwd in de Angelsaksische wereld, terwijl wij in continentaal Europa veel klanten hebben. Daarnaast brengen wij onze geavanceerde producten Easy Order Front Office en Easy Order Back Office in. Deze zullen na de zomer op de Engelse markt geïntroduceerd worden. Door de schaalgrootte kunnen we nu nog meer aandacht geven aan de R&D en voorop blijven lopen in de markt voor e-commercesoftware. Daarnaast betekent de overname voor onze grote multinationale klanten de verzekering dat we ze wereldwijd kunnen blijven ondersteunen."