Multifunctional en printing solutions -leverancier Canon heeft het Canon Partner Channel- (CPC-) programma gelanceerd. Doel is dat Canon en zijn partners nauwer samenwerken in de verkoop van diverse printing-oplossingen.
Ruim tachtig partners kregen het nieuws rond het CPC-programma te horen tijdens een bijeenkomst bij poloclub Vreeland. Channelmanager Rik van Zantwijk zegt dat het CPC-programma is ontwikkeld voor en door partners. Hierbij zijn drie soorten certificeringen. "We willen graag met partners nauwer samenwerken en zorgen voor meer nieuwe business en klanten. We hebben een team van zestien mensen binnen Canon die partners daarbij helpen."
Serieus bedrijf
Ron Jong, country sales director bij Canon Nederland, zegt dat het goed gaat met Canon Nederland, maar dat er samen met de partners nog veel meer te halen valt. "Canon Nederland haalt in de EMEA-regio al 3 jaar de hoogste groei. We zijn nu met Canon een Pan European Excellent Company. In 2010 moeten we een World Class Company zijn. Hierbij is elke reseller en klant voor ons belangrijk. Canon is een serieus bedrijf om zaken mee te doen." Jong zegt dat de top 250-bedrijven in de basis direct worden bediend, maar dat partners steeds vaker worden betrokken bij deze topklanten qua fullfilment of dienstverlening. Natuurlijk blijven de Canon Business Centers actief, want die verkopen de hogere segmenten aan Canon producten en oplossingen aan het mkb en mkb +. De aantallen groei moet komen uit de onafhankelijke Canon-partners, aldus Jong. "Zij kunnen Canon-producten verkopen, zoals mfp's, kleurenprinters, scanners en lfp's. Canon wil hierbij met alle soorten partners samenwerken, zoals de kantoorvakhandel, ict-partners, megapartners, grafische partners en var's.
Nieuw logo
Jeroen Kruisweg, marketing director bij Canon, zegt dat partners binnen het CPC-programma uitgebreide marketingondersteuning krijgen, zoals op het gebied van direct marketing, (commerciële) trainingen en events. Via het Impress-programma krijgen partners steun om hun zaak en showrooms op te tuigen met Canon-vlaggen en -logo's. Per 28 juni 2007 heeft Canon voor de partners een nieuw logo ingevoerd. Kruisweg: "We richten ons op een duurzame relatie met de partners. We willen beter samenwerken door een efficiëntie it-integratie, een effectieve communicatie en het vastleggen van een channel committment."
Martin Trampe, algemeen directeur van Canon Nederland zegt tegen zijn partners dat het niet alleen om verkoop van producten draait. "Het is een ‘people's business'. Mensen staan centraal. Zowel Canon als zijn partners kunnen daardoor nog harder gaan groeien en daar wil ik hen graag bij gaan helpen."