Nadat Acer de zakelijk pc- en notebookmarkt voor zich heeft weten te winnen, gaat het bedrijf nu actief op jacht naar marktaandeel op de servermarkt. Doel: in 2008 de nummer vier positie in EMEA behalen.
Zoals al jaar en dag bekend is, hanteert Acer een agressieve groeistrategie. Voorlopig verandert dit niet, want Acer richt nu al zijn pijlen op de servermarkt. "We groeien als kool", klinkt de altijd strijdlustige countrymanager Benelux Marc Pauly, "en dit is nu een logisch vervolg. Anderhalf jaar geleden zijn wij begonnen de zakelijke markt voor ons te winnen en na de notebooks en pc's zijn nu de servers aan de beurt. Momenteel dicteren HP, Dell en IBM de markt met een gezamenlijk marktaandeel van 85 procent, maar dat betekent dat er nog 15 procent over blijft. Die willen wij grotendeels pakken, en dat gaat lukken ook."
Acer probeert niet de gehele servermarkt te bedienen, alleen van instapmodel tot aan middensegment zullen via distributeurs gaan worden verkocht. Pauly: "Daarom zijn we nu bezig met het werven van nieuwe resellers, we trainen ze tot solutions partners. Zij moeten servers kunnen verkopen, maar deze ook kunnen servicen. Tevens moeten ze nichemarkten kunnen bedienen. Het idee is dat zij bovenop de servers ook onze andere producten gaan verkopen. Een server is een andere product dan bijvoorbeeld een pc, we zullen ons daarom eerst moeten gaan bewijzen. Er is nog een lange weg te gaan, maar het gaat lukken. Zeker weten."