TietoEnator benoemt André Vink tot Directeur van divisie Digital Self Service.
TietoEnator ziet dat de consument steeds meer invloed krijgt. Bedrijven die inzetten op traditionele manieren van klantbediening verliezen de aansluiting op de markt. Virtuele werelden, de uitwisseling van muziek en films, en internetbankieren: uit alle ontwikkelingen blijkt dat de gebruiker het heft steeds meer in eigen handen neemt. De consument verwacht vanuit zijn ervaringen met websites als Google, Amazon en oplossingen als internetbankieren hetzelfde gebruiksgemak nu ook van andere online winkels, telecomaanbieders, de publieke sector en in hun dagelijkse werk.
Vink
André Vink wordt verantwoordelijk voor de divisie Digital Self Service. Vink was voor zijn komst naar TietoEnator werkzaam als senior manager Information Services bij het kredietinformatiebureau van Experian Nederland. Vink was hiervoor werkzaam als manager Financial Services bij Wehkamp, commercieel- en projectmanager bij Atos Origin en marketingmanager bij ABN AMRO. Daarnaast heeft Vink diverse advies- en commissiefuncties bekleed, waaronder commissievoorzitter bij Thuiswinkel.org.
Vink zegt: "Uit onderzoek blijkt dat in 2010 95 procent van de transactionele klantcontacten via self service zal verlopen. Klanten bepalen zelf wanneer en waar zij hun zaken regelen. Bedrijven moeten daartoe hun selfservicekanalen optimaliseren. TietoEnator heeft wereldwijd veel kennis en ervaring op dit gebied en deze expertise wordt nu naar Nederland gebracht."
Op dit moment telt de Digital Self Service-divisie tien medewerkers. "Eind dit jaar hopen we het team te hebben uitgebreid tot vijfentwintig medewerkers", zegt Vink