Printingleverancier Lexmark presenteert zijn partners binnenkort het ‘Print Less’-concept, waarbij belangrijke opties als netwerk, duplex, security enz. standaard opgenomen worden en volgens de leverancier een aanzienlijke kostenbesparing voor de SMB’s kan genereren.
Volgens Danny Molhoek, general manager van Lexmark Benelux, zijn er nog veel eindgebruikers die hun printing- en documentoplossingen niet goed op orde hebben en behoefte hebben aan een goede, efficiënte en kosteneffectieve oplossing. Lexmark wil samen met zijn partners dergelijke oplossingen leveren met de ‘Print Less'-aanpak. "Met Lexmark kunnen partners bij eindgebruikers, in een adviserende functie en in praktijk, de infrastructuur optimaliseren, het dagelijkse beheer van printingomgevingen verbeteren, efficiënte processen implementeren en werkprocessen stroomlijnen."
‘Print Less' wordt nu intern bij het kantoor van Lexmark in Parijs toegepast en binnenkort ook in de Benelux, aldus Molhoek. Hierbij wordt niet alleen gekeken naar kostenreductie voor document output, maar ook naar security en meer milieuvriendelijk gebruik van printing. "Het betreft een printing-on-demand concept, waarbij printing ge-outsourced kan worden aan de partner", aldus Molhoek. "We zullen onze partners en hun eindgebruikers binnenkort laten zien hoe alles werkt."
Partners kunnen ook deelnemen aan het nieuwste Value Print Partner Program (VPPP). Dit is een managed printoplossing voor eindgebruikers, die door een select aantal Lexmark-partners, die in het Advisory Council van Lexmark zitten, wordt aangeboden.
Molhoek zegt verder de banden nauwer aan te halen met isv's voor het leveren van verticale oplossingen. "Hierbij leveren onze partners oplossingen van Lexmark en isv's aan verticale markten, bijvoorbeeld in de gezondheidszorg."
Om partners bij dit alles nog beter te ondersteunen is de salesforce van Lexmark verdubbeld en kunnen de partners volgens Molhoek op die manier rekenen op een nauwere samenwerking. "We maken samen marketingplannen en we steunen partner met MFD's en trainingen. We zullen hen ondersteunen met onze salesforce-die we nu dus verdubbelen-, met een verticaal kanaalteam, een large account team en specialisten."