Onlangs werd de fusie van A&T Communications met het reeds opererende Sencit Apeldoorn afgerond. A&T Communications zal per direct volledig geïntegreerd worden in het Sencit-concept. Sencit is met vier vestigingen in Nederland actief en één vestiging in Belgie. Met nog meer vestigingen in het verschiet leek het ons een goed moment om dit nieuwe verkoopmodel in de telecommarkt eens onder de loep te nemen.
Sencit laat zich het best omschrijven als een ict-organisatie die de huidige manier van zakendoen een andere invulling geeft. Via een groeiend aantal vestigingen in diverse regio's in de Benelux garandeert Sencit een lokale aanpak, dichtbij de klanten in het mkb en de groot zakelijke markt.
Sencit, onder leiding van managing director Ronald Stroobach, is gevestigd in Den Haag, Amsterdam, Zwolle en Apeldoorn. De vestigingen in Amsterdam, Apeldoorn en Zwolle kwamen tot stand door de inbreng van respectievelijk TSV, A&T Communications en de voice-divisie van AAC Cosmos. Ook heeft het bedrijf een vestiging in het Belgische Mechelen. Per 1 september is ook de eigen vestiging in Eindhoven actief en ook zal Stroobach nog dit jaar met vestigingen in Rotterdam, Alkmaar en het Belgische Luik komen. "Ik kan daar nog niet te veel over zeggen, maar feit is wel dat we ons regionaal oriënteren. Logische andere locaties zouden daarom nog het noorden, zuiden en Utrecht zijn."
Behapstukken
Momenteel is Sencit ongeveer tachtig man groot, maar volgens Ronald Stroobach is het bedrijf in beweging en is een substantiele groei een belangrijk onderdeel van de invulling van de propositie voor de klanten in de Benelux. Ontwikkeling en groei, dat is mooi voor Sencit, maar wat maakt hun verkoopmodel nu zo uniek? Ronald Stroobach: "Het is een kwestie van de markt anders benaderen. Doordat de techniek steeds meer te bieden heeft op het gebied van communicatie, wordt juist de rol van een ict- partner steeds belangrijker. Sencit zorgt voor een verduidelijking van mogelijkheden in oplossingen, we nemen hierin een partnerrol in nauwe samenwerking met onze klant. Op die manier kom je met elkaar tot de essentie en dit garandeert een optimaal resultaat en daarmee een tevreden klant."
Een vestiging van Sencit is uitgerust met een groot democenter, waarin tal van oplossingen en technische ontwikkelingen worden gedemonstreerd. "Het klinkt als omdraaien van de rollen, maar door onze klanten in het Sencit-democenter uit te nodigen kunnen we direct met het communicatievraagstuk van de organisatie aan de slag", aldus Stroobach. "Brainstormen doen we op die manier zeer efficient, immers alle specialisten zitten aan tafel. Gemeenschappelijk maken we ict begrijpelijk en het proces eenvoudig. Ook de manier waarop we met klanten tot oplossingen komen en de uitleg van ‘service' binnen Sencit is weldegelijk anders dan de traditionele aanpak. Hoe we dit invullen en welk cijfer dit verdient, die beoordeling laat ik graag aan onze klant over."
Anders zaken doen
Doordat technologieën in sommige landen nog wel eens langzamer geadopteerd worden dan in Nederland, richt Sencit zich vooralsnog op de Benelux. Stroobach denkt echter dat met een jaar of vijf dit verschil verdwenen is en de weg naar Europa vrij is. "In Turkije zijn alle voorbereidingen voor een start gedaan, maar dat hebben we even op een laag pitje gezet", aldus de Sencit-directeur. "Eerst gaan we hier onze positie verder verstevigen en gaan we de deur verder openen voor het mkb. KPN verliest in deze markt terrein en bij de meeste telecom resellers zie je een duidelijke verschuiving van focus naar grotere eindgebruikers omgevingen. Door de deuren van Sencit regionaal te openen voor het mkb, realiseert Sencit voor de grootste groep eindgebruikers in de Benelux een eindbestemming. Door alles in huis te organiseren, kan je meer doen. De markt dwingt je in telecomland om anders zaken te gaan doen en door dit concept denken wij er écht voor de eindgebruiker te zijn."
Wel jammer dat Sencit in 2010 geen salaris uitbetaalde.