Iedereen heeft de mond vol van usp’s. Alleen als je als bedrijf je unique selling points op orde hebt, heb je bestaansrecht. Daarmee sla je echter wel een belangrijke stap over. Alleen met de juiste services kun je daadwerkelijk gaan ‘sellen’.
Dat geldt zeker als het gaat om communicatie, binnen of buiten een organisatie. Via mail, met applicaties, pda's, smartphones of de (mobiele) telefoon. Alles kan, maar een kleine organisatie wil geen web van partners om zich heen. Een kleine ondernemer wil triple A-services, om nog maar eens een mooie term te gebruiken. Anywhere (plaatsonafhankelijk), anyhow (device- en verbindingsonafhankelijk) en anytime (24×7) communicatie. Complete diensten, maar dan wel via één partij, anders is het overzicht weg.
Juist de afstemming tussen de verschillende communicatieaspecten ontbreekt bij veel dienstverleners en it-bedrijven. Wat ze doen, doen ze vaak heel goed en leveren ze aan hun klanten. Maar al deze services hebben een gedegen infrastructuur nodig. Of het nu gaat om beheer op afstand of het aanbieden van kant-en-klare mkb-werkplekken. Zonder een goede infrastructuur ben je nergens. Dat vormt de lijm tussen de losse onderdelen. Resellers die dat erkennen, werken concreet aan hun strategie van 'unique service points'.
Want net als elke discipline is het ontwikkelen en beheren van een betrouwbare en vooral veilige communicatie-infrastructuur een vak apart. Het vereist kennis en vooral ook veel investeringen. Wees dus verstandig en combineer de eigen expertise met een krachtige communicatie-infrastructuur tot triple A-services. Dan komt het 'sellen' aan mkb-organisaties vanzelf.
Job Kunst
Managing Director bij All IP