Unit 4 Agresso introduceert een nieuwe software-oplossing die naadloos geïntegreerde functies voor field service management en asset maintenance bevat. De gecombineerde oplossing, Field Force genaamd, richt zich op service-organisaties die grotere materiële activa onderhouden en geconfronteerd worden met een grote hoeveelheid service verzoeken, zoals telecomproviders en energiebedrijven.
Deze organisaties waren voorheen genoodzaakt om te kiezen tussen drie onaantrekkelijke opties: de aankoop van individuele best-of-breed oplossingen en betalen voor dure en niet-flexibele integratie; de aankoop van een gecombineerde oplossing van een ‘best-of-breed' provider op bepaald gebied die zwak is op een ander vlak; of alles proberen zelf te administreren met handmatige processen op meerdere gebieden.
Agresso Field Force richt zich op een marktsegment dat Unit 4 Agresso BLINCTM (Businesses Living IN Change) noemt. Deze organisaties maken constant veranderingen door die te maken hebben met snelle groei, reorganisaties, wet- en regelgeving en/of acquisities. Een fundamentele vereiste voor succes in deze markt is dat zakelijke systemen ook na implementatie flexibel zijn. Hieraan voldoet Agresso Field Force standaard al als onderdeel van de Agresso Business World-productlijn, een volledig geïntegreerde ERP (enterprise resource planning)-oplossing voor organisaties waarin de mens centraal staat.
"Field Force is de beste oplossing voor BLINC-organisaties die geen compromis kunnen maken tussen onderhoud van de fysieke activa en het managen van grootschalige service-opdrachten," aldus Ab van Marion, Chief Operating Officer van Unit 4 Agresso. "Deze aparte marktbehoeften werden in het verleden individueel prima vervuld, maar de connectie tussen de twee oplossingen was zwak. Waar de link wel sterker was, was het absoluut niet mogelijk op veranderingen te reageren zonder hoge IT-kosten en verstoringen in de organisatie."
Agresso Field Force heeft al voor de lancering lofbetuigingen ontvangen van diverse organisaties in de publieke en private sector in Scandinavië, die het systeem grondig hebben getest voorafgaand aan de wereldwijde lancering. Deze organisaties hebben nu al de volgende voordelen gerealiseerd:
Hogere winst – tot 2-4%
Facturatiecyclus na projectvoltooiing teruggebracht met 15 dagen
De tijd die nodig is om orders te verwerken en af te handelen verminderd van soms wel 60 dagen naar een paar uur
Orderverwerkingscapaciteit sterk verhoogd – tot 2000 orders per dag
Verbeterde efficiëntie die zich uit in een productiviteitsverhoging van 10-15% voor technici, 25% voor service order management, 25% voor de (debiteuren)administratie en verbeterde financiële en rapportageprocessen
Toegenomen loyaliteit en tevredenheid bij klanten, gekoppeld aan verbeterde responstijd – van dagen (soms zelfs weken) naar uren
Verhoogd inzicht in trends en potentiële valkuilen, waardoor de organisaties pro-actief worden in plaats van reactief.
Alle bèta-organisaties hebben deze voordelen behaald in een wereld van reorganisaties, herstructureringen, nieuwe acquisities en onder continue druk van compliance.