iSOFT Nederland heeft per 1 juni 2007 Ruud Breedveld aangesteld als Customer Service Director. Breedveld beschikt over ruime managementervaring in de zorg-ICT, de uitgeverij en de opleidingssector. Hij wordt bij iSOFT verantwoordelijk voor het onderhouden en verder uitbouwen van de dienstverlening van het bedrijf richting de klant.
Breedveld heeft de afgelopen zes jaar gewerkt in de zorgsector, waaronder ruim vier jaar bij het Groene Hart Ziekenhuis in Gouda, als Manager Informatisering en Automatisering. Hij beschikt dan ook over waardevolle inzichten in de verwachtingen en behoeften van klanten. Mede hierdoor is Breedveld bij uitstek geschikt voor zijn nieuwe functie bij iSOFT Nederland. Daarvoor heeft hij vier jaar bij Cap Gemini gewerkt als senior consultant, waar hij projecten heeft heeft uitgevoerd op het gebied van gegevensuitwisseling tussen organisaties in de sociale zekerheid-sector.
Breedveld: "Met behulp van ICT kunnen in de zorg grote efficiency winsten behaald worden.. Mijn uitdaging is om ziekenhuizen en andere zorgorganisaties te helpen bij het verbeteren van de efficiency, zoals betere samenwerking en coördinatie tussen 1e en 2e lijns zorg. Als daar de uitwisseling van gegevens kan worden verbeterd, levert dit concrete besparingen op in tijd en geld en worden de processen die bijdragen aan het uiteindelijke doel – het genezen van de patiënt – effectiever."
De keuze voor iSOFT is volgens Breedveld ingegeven door de leidende positie van iSOFT in de zorg-ict markt, de deskundigheid van de medewerkers van iSOFT en de toonaangevende oplossingen van het bedrijf.
"Ik wil graag een bijdrage leveren aan het versterken van de positie van iSOFT in de zorgt-ict markt en aan het verbeteren van de relaties met ziekenhuizen. Gezien de komst van iSOFT's oplossing Lorenzo en de groeiende vraag in de markt naar een 3e generatie EPD, zie ik enorme kansen voor dit bedrijf", zegt Breedveld.