KPN is onlangs door Alcatel-Lucent’s Enterprise Business Group erkend als meest innovatieve service provider in Europa en ontving in het kader daarvan de ‘Breakthrough Sales Award’ in de persoon van Erwin Hemmen, Manager Application Services KPN.
KPN ontving deze award daar KPN de eerste service provider is die een innovatieve en flexibele pay-per-user dienst ('Zakelijke TelefoonCentrales') introduceerde voor de zakelijke markt. Deze dienst is gebaseerd op Alcatel-Lucent's Vox Novo Office. Daarnaast viel KPN deze eer ten dele vanwege het succesvol volbrengen van verschillende innovatieve projecten binnen de onderwijssector van de grootzakelijke markt.
Met deze award bestempelt Alcatel-Lucent haar samenwerking met KPN als een schitterend voorbeeld van hoe het bedrijf samen met de meest toonaangevende service providers innovatieve oplossingen introduceert, zoals Managed Communications Services, vast/mobiel integratie en unified communications.
Dienst 'Managed Telefoon Centrales'
De KPN dienst 'Zakelijke TelefoonCentrales' stelt ondernemingen in staat om maandelijks precies die dienst af te nemen die men nodig heeft. Een dergelijke dienst bestaat uit een combinatie van telecommunicatiemogelijkheden, bijvoorbeeld IP telefonie, Unified Messaging en vast/mobiel integratie. Men betaalt iedere maand alleen voor de functionaliteiten en aantallen gebruikers die men ook daadwerkelijk in gebruik heeft gehad.
Innovatieve projecten binnen de onderwijssector
Binnen de onderwijssector is een aantal universiteiten onder de indruk van de oplossing van KPN op basis van Alcatel-Lucent's OmniPCX Enterprise. Bij één universiteit betreft het een volledige IP telefonieoplossing voor 8000 gebruikers, gecombineerd met een Unified Communications toepassing voor 2000 gebruikers. Hiermee wordt de persoonlijke bereikbaarheid van de gebruikers geoptimaliseerd. Bij andere universiteiten gaat het om een gecombineerde omgeving met een mix van IP telefonie, digitale telefonie en analoge aansluitingen. Daar er steeds meer mobiele gebruikers bij komen, is er voor de integratie van deze groep van 3700 mobiele gebruikers gekozen voor de innovatieve Alcatel-Lucent Cellular Extension oplossing. Hiermee worden de mobiele gebruikers van de universiteit onderdeel van de vaste telefonieomgeving, waardoor zij bereikbaar zijn onder één nummer voor zowel vast als mobiel. Tevens beschikken zij op hun mobiele telefoons over de geavanceerde functionaliteiten van de telefooncentrale en hoeven slechts één voicemailbox bij te houden. Door mobiele gesprekken af te handelen via de telefooncentrale worden kosten op de gesprekken bespaard.