Telecomaanbieder Pretium Telecom heeft maandag het kort geding gewonnen dat het bedrijf tegen KPN had aangespannen. De rechter in Den Haag oordeelde dat KPN en al zijn medewerkers moeten stoppen met negatieve uitspraken over de verkooptechniek of bedrijfsvoering van Pretium.
KPN-medewerkers zouden misleidende brieven sturen naar klanten die naar Pretium willen overstappen. Ook zou het telecombedrijf klanten lokken naar zijn helpdesk en hen aansporen klachten over Pretium in te dienen bij verschillende toezichts- en consumentenautoriteiten.
Pretium sleepte KPN voor de rechter omdat het bedrijf vindt dat de telecomgigant Pretium onterecht beschuldigt van het misleiden van consumenten. Pretium voelt zich door de acties van KPN zo in zijn eer aangetast dat het bedrijf een publieke rectificatie eiste in alle landelijke dagbladen en op de website van KPN. Die eis wees de rechter af, omdat Pretium geen bewijs kon overleggen dat bepaalde berichten in een landelijke krant en Kamervragen over de kwestie bewust door KPN zijn geïnitieerd.
De Consumentenautoriteit stelde eind mei juist een onderzoek in naar klachten over telecomaanbieder Pretium Telecom. Het gaat om klachten van KPN-klanten die zonder dat ze het zelf in de gaten hebben een Pretium-abonnement krijgen. Bij consuwijzer, een samenwerking tussen de consumentenautoriteit, NMA en Opta zijn ruim 3500 klachten binnengekomen over Pretium.
KPN-klanten klagen dat ze 's avonds een Pretium-medewerker aan te telefoon krijgen die de indruk wekt namens KPN te bellen. De medewerker vraagt of de KPN-klant prijs stelt op lagere tarieven. Als hierop wordt ingaat, zit de abonnee al snel aan een jaarabonnement bij Pretium en wordt bij KPN afgemeld. Het is onduidelijk hoe lang dit onderzoek nog duurt. Of dit onderzoek ook tot een rechtszaak leidt is nog niet bekend. De consumentenautoriteit kan in veel gevallen zelfs sancties opleggen.
Misleid??? Alle mensen hier zijn misleid of gewoon dom?
Of zijn alle mensen hier domme misleide mensen?
Ton is zeker werkzaam bij Pretium!
Wat een verachtelijk stelletje oplichters zeg.
Mijn tante van 78 kan niet meer bellen of gebeld worden omdat Pretium haar nummer heeft geblokkeerd nadat ze haar lidmaatschap heeft opgezegd.
Ze is alleenstaand en zeer slecht ter been. Ze heeft een alarmknop om haar hals waarmee ze via de telefoon hulp kan roepen wanneer ze komt te vallen en niet meer op kan staan. Dat werkt nu ook niet meer.
Ze is indertijd na veel gezeur door Pretiummedewerkers overgegaan van KPN naar Pretium omdat ze er vanaf wilde zijn. Ze werd namelijk zenuwachtig van al die telefoontjes van Pretium en ze snapte niets van wat haar werd voorgespiegeld. Het is namelijk zo (Ton) dat als je wat ouder wordt je de zaken wat minder gaat snappen en gewoon “nee” zeggen is voor die oude generatie niet zo gemakkelijk want die hebben nog fatsoen geleerd en schepen mensen niet zomaar af met “geen belangstelling”.
Ik hoop een manier te vinden om zo snel mogelijk haar nummer weer vrij te krijgen zodat ze weer wat nachtrust krijgt. Wat een gespuis, wat een lijkenpikkers, wat een achterbakse oplichters…
Bah !!!
In april 2008 is mijn 88 jarige vader, erg doof, hierin getuind, hij snapte er niks van! Nu, bij de verhuizing naar een verzorgingshuis, kwamen we er pas achter. Maar ja, de 3 maanden die ouderen krijgen zijn voorbij, maar hij moet wel doorbetalen, terwijl hij geen gebruik van de telefoon kan maken. Ik vind het heel erg, dat dit allemaal door kan gaan.
Mijn moeder van 88 is er ook ingeluisd. Wordt langzaam tijd dat we ons organiseren en die site plat leggen met z’n allen, is volkomen legaal mogelijk.
Tot mijn verbazing zag ik dat pretium 80 euro van mijn bankrekening had afgeschreven. Echter ik ben nooit met hen in zee gegaan. Hoe kan het dat ze geld van mij incaseren, terwijl ik daar geen toestemming voor heb gegeven?????? Heb gelijk mijn bank gebeld om deze afschrijvingen te blokeren. Het is pure diefstal, waar gaat het heen in Nederland. Dit bedrijf moet echt aangepakt worden. Wat kunnen we doen met z’n allen.
Ook ik ben er in getrapt ,heb meteen opgezegd maar krijg nu nog een afschrijving van 65 euro
Nog steeds dezelfde handelswijze, gesprek met 76 jarige, na beluisteren van de voice log bleek dat er duidelijk sprake van intimidatie was in het gesprek door de verkoopster. Aldus is het onder dwang verricht. tevens stond zij in het bel me niet register ingeschreven. Pretiums handelswijze riekt naar oplichting. Wat een walgelijk bedrijf, incasso’s zijn vals, er worden geen facturen gestuurd en er is niet te verifieren welke nummers zijn gebeld.
DIT GEDONDER MET DEZE PRETIUMBENDE IS NOG STEEDS AAN DE GANG!!!!!!!!!!!!!
Nieuw kabinet….wordt eens wakker!!!!!
Pretium kaapt KPN klanten als is het maar voor een maand…krijg je te horen “Uw nummer is terug naar KPN, Uw contract zal worden geannuleerd”
Oh ja, waarom moet ik dan van de rechter toch nog een maand de telefoonkosten aan deze Pretium betalen, mogen zij dus legaal een telefoonnummer (al is het maar voor een maand) KAPEN?????
Leven wij nu ook al in een corrupt land??