Nederlandse resellers reageren terughoudend op de indirecte geluiden van Dell. Een minderheid, zoals Central Point, wil zaken doen met Dell. Een kleine meerderheid piekert er vooralsnog niet over.
CRN Nederland vroeg op zijn website channelweb.nl de afgelopen weken of resellers klaar zijn om zaken te doen met Dell. Van de bijna duizend stemmers zei 47 procent ‘ja' en 53 procent ‘nee'. Hieronder volgen een aantal reacties van CRN-lezers:
Jan Wolinski schrijft: "Kwaliteit van (vooral) Dell servers is toch beneden de maat. Uitval van systemen vergeleken met andere leveranciers (IBM, HP) bijna 2 maal zo groot. Zal dus nooit voor mijzelf of mijn klanten Dell kopen/adviseren."
Frank Aarts is niet van plan zaken te doen met Dell: "In het verleden niet, nu ook niet. Dell ziet teveel af met service afhandelingen en wil dit nu op de ondernemer afwentelen. En daar komt bij ik wil kwaliteit verkopen."
Sebastiaan Hooft, directeur van Central Point, wil wel zaken met Dell doen: "Uit onderzoek van Multiscope blijkt dat de website van Dell een bereik heeft van ruim 19% op de Nederlandse markt. Een behoorlijke presentatie, want zij leveren via hun site slecht 1 merk. Central Point heeft op haar website ruim 1.000 merken staan. Het bereik met deze 1.000 merken is 4%. De Nederlandse consument en/of ondernemer heeft volgens ons dus duidelijk behoefte aan de producten van Dell. Wij zouden deze dan ook graag aan hen leveren."