VoiceCyber komt met een nieuwe generatie voicelogging (telefoon-gepreksopname) systemen welke standaard met een SQL database uitgeleverd worden en als een echte services draaien.
Deze nieuwe generatie voicelogging systemen zullen de standaard worden op het gebied van telefoon gespreksopname. Aangevuld met screen-monitoring en screen-recording systemen neemt distributeur VoiceCyber hiermee het voortouw.
Scheiding in de markt
In de markt van telefoon gespreksopname systemen is een steeds duidelijkere scheiding waar te nemen in de behoefte naar traditionele, ouderwetse voiceloggers en moderne VoIP voiceloggers. Het zijn met name de grotere Europese system integrators en telecom bedrijven die de VoIP voicelogging oplossingen van VoiceCyber aan hun Europese klanten adviseren. Tot eind 2006 was NICE de enige aanbieder in dit segment. Sinds de komst van VoiceCyber is er nu een tweede partij in Europa welke voicelogging software oplossingen biedt voor de VoIP omgevingen in Europa.
Moderne voiceloggers
Tijdens het reguliere overleg tussen VoiceCyber en haar resellers is duidelijk naar voren gekomen dat er echter nog genoeg bedrijven zijn welke met ISDN-30 lijnen werken die gelogd moeten worden. "In dit segment gaat het met name om volumes draaien", aldus Jeff Scipio, Executive Director van VoiceCyber Europe. Ook klanten in het ISDN-30 segment eisen de modernste techniek. Het verbaast mij dan ook dat er nog steeds voicelogging oplossingen zijn, die zonder databases werken zoals SQL en Oracle. Er zijn zelfs nog voicelogging systemen welke niet eens als een echte Windows Services draaien. Vooral dit laatste is een groot gevaar voor de business continuity van bedrijven die van voicelogging gebruik maken. Als Windows Services niet zou werken, zou de voicelogger applicatie ook niet werken met alle consequenties van dien.
Moderne techniek en zeer hoge reseller marges
VoiceCyber Europe heeft besloten om nu haar ISDN-30 voicelogging oplossingen via haar resellers nog actiever op de Nederlandse markt te zetten. Scipio: "Wij bieden onze resellers techniek waar zij op kunnen bouwen, namelijk voicelogging oplossingen welke wél met databases als SQL en Oracle werken en als een services draaien. Om onze resellers extra te motiveren én om nieuwe resellers weg te halen bij de concurrent, hebben wij besloten om op onze ISDN-30 voicelogging oplossingen tijdelijk maximaal 50% dealer marge te geven. We realiseren ons dat we hiermee de markt van ISDN-30 volledig op zijn kop zetten!
Scipio adviseert overigens alle resellers aan hun fabrikant of distributeur te vragen of hun voicelogging systemen met databases zoals Oracle en SQL werken en als een Windows Services draaien. Dit om problemen te voorkomen. Scipio: "Als een klant merkt dat hun voicelogger op een gegeven moment géén gesprekken meer opneemt, kan je je als reseller niet verschuilen achter het feit dat het de schuld van Windows is. De klant weet nu immers ook dat moderne voicelogging systemen als een Services horen te draaien".
Screencapturing en screenrecording
Verder zouden volgens Scipio de resellers aan hun fabrikant of distributeur moeten vragen of zij ook geïntegreerde screen capturing en screen recording oplossingen bieden. De klant van vandaag vraagt namelijk om dit soort oplossingen en het zou zuur zijn voor een reseller als zij wel de voicelogging oplossing kunnen verkopen, maar niet de screen recording oplossing.
Betrouwbare , moderne techniek én marges van 50% moeten het volgens VoiceCyber nu echt aantrekkelijk maken voor resellers om in de niche markt van voicelogging oplossingen te stappen.