Aan de vooravond van zijn aandeelhouderspresentatie kondigt Ingram Micro wereldwijd een nieuwe, naar eigen zeggen agressieve groeistrategie aan.
CEO Gregory Spierkel voorziet dat verkoopscijfers binnen drie jaar omhoog kunnen naar de 40 miljard dollar. Een jaarlijkse omzetgroei van zeven tot tien procent is volgens hem haalbaar door interne verbeteringen binnen het bedrijf zelf en uitbreiding naar nieuwe markten.
Spierkel kondigt onder andere de lancering aan van een Infrastructure Technology Solutions Divisie in Noord Amerika. Hiermee is Ingram Micro van plan resellers en fabrikanten te ondersteunen bij het uitbreiden van hun server en storage oplossingen. Verder geeft hij aan dat branches in Argentinië en Zuid Afrika zullen worden geopend, waardoor Ingram Micro Europe's naam veranderd zal moeten worden naar Ingram Micro EMEA.
Deze en andere initiatieven en verdere verbetering van bestaande processen binnen het bedrijf zouden een jaarlijkse omzetgroei van zeven tot tien procent teweeg moeten brengen, volgens Spierkel. "Onze groeistrategie is agressief maar haalbaar."
Alastair Edwards, senior analist bij Canalys, meent dat Ingram het goed doet in de meeste Europese landen. Hij vertelde het Engelse CRN onlangs dat Ingram Micros bereidheid om in nieuwe mogelijkheden te investeren daar verantwoordelijk voor is. Volgens hem zijn enterprise mobility en unified communications, en uitbreiding naar opkomende markten zoals oost Europa, de volgende stappen die de distributeur moet nemen om succesvol te blijven.