Avaya heeft haar channel-strategie voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) op twee onderdelen geherstructureerd.
Het BusinessPartner-programma voor value-added resellers (VAR's) is vereenvoudigd, ze meldt Avaya. Daarnaast heeft Avaya een nieuw Global AlliancePartner programma opgezet voor system integrators en service providers. Het BusinessPartner Program biedt nu een gecentraliseerde infrastructuur voor de EMEA-regio. Avaya erkent daarbij niet alleen het volume aan investeringen door haar partners, maar ook de wederzijds gecreëerde waarde voor en door haar partners. Avaya heeft de omzetdrempels opgeheven voor partners die in aanmerking willen komen voor beloningen, alsook voor het partner level status-programma om de kwaliteit van de dienstverlening voor klanten te verbeteren. Het nieuwe Global AlliancePartner-programma maakt optimaal gebruik van partnerships met toonaangevende technologie- en consulting-bedrijven. Zo kan het programma voorzien in hoogwaardige hardware, software, diensten en adviesexpertise in een samenhangend pakket. Voor system integrators en serviceproviders biedt het programma een wereldwijd consistent en voorspelbaar raamwerk dat past bij het go-to-market-businessmodel van het AlliancePartner-programma. Zo zijn wederzijdse omzetkansen te maximaliseren. “Het nieuwe BusinessPartner-programma is nu consistent, eenvoudig van opzet en schaalbaar met het oog op de groei van partners. Transparantie van het programma is cruciaal, zodat we gezamenlijk werken aan duidelijk gedefinieerde doelen”, zegt Chris de Jongh, Managing Director van Avaya Nederland. “De belangrijkste onderscheidende waarde voor Avaya is onze focus op het realiseren van meerwaarde door het BusinessPartner-programma. Het gaat om het vinden van een balans tussen waarde en volume. Hoewel volumeomzet belangrijk is voor de bedrijfscontinuïteit, worden BusinessPartners ook voor investeringen in Avaya-training en -support beloond.” Met beide programma’s hebben BusinessPartners toegang tot complete en gestructureerde trainings- en certificeringsprogramma’s. Zo behalen ze maximaal voordeel uit het nieuwe programma, dat de nadruk legt op productkennis en servicemogelijkheden. Om de transparantie te vergroten en gezamenlijke doelen te realiseren, zal Avaya BusinessPartners stimuleren om gezamenlijk strategieën te ontwikkelen voor grote klanten voor een beter beheer van verkoopresultaten en prospects. Avaya evalueert haar nieuwe programma’s op continue basis. Zo zijn BusinessPartners en klanten verzekerd van constante verbetering en groei van het kanaal,aldus Avaya.