OptiLogix, fabrikant van de CallCatcher-voicerecorder, lanceert in Nederland een verhuurformule voor telecomresellers, waarbij de marge over de minimale looptijd in één keer zal worden uitgekeerd.
Het verhuurconcept voor voicerecording-systemen hanteert OptiLogix al jaren voor callcenters, multinationals en particuliere bedrijven in zowel binnen- als buitenland. De fabrikant heeft nu besloten deze verhuuractiviteiten voor de Nederlandse markt te intensiveren door het ook toegankelijk voor de tussenhandel in de telecommarkt te maken.
"Voor resellers is dit helemaal te gek", meent Sumihiro Smid, director sales & support bij OptiLogix. "De resellermarge wordt direct uitgekeerd over de minimale contractsduur en daarna wordt deze per kwartaal uitgekeerd zolang de huur dan wel huurkoop loopt. Als ze willen kunnen ze bij hun klant zelf de installatie doen, maar ze kunnen dat ook aan ons overlaten. Al ze het zelf doen dan worden de know how en ervaring van de reseller beloond doordat zij dan de installatiekosten ook nog eens volledig kunnen opstrijken."
In aanvulling op het nieuwe verhuurconcept heeft OptiLogix ook een nieuwe Nederlandse website geopend. Op www.voicerecording.nl kunnen resellers alle informatie vinden over het huren van CallCatcher-voicerecorders. Smid: "Door dit verhuurconcept verwacht ik ons marktaandeel flink te vergroten door twijfelaars snel over de streep te trekken. Mochten klanten aantoonbaar niet tevreden zijn, dan wordt het contract meteen ontbonden en zit de klant nergens meer aan vast."
De verhuurformule en de tevredenheidsgarantie zijn volgens OptiLogix dé unique selling points voor resellers om huur of huurkoop bij klanten onder de aandacht te brengen. "Klanten kunnen nu volledig risicoloos en zonder hoge initiële investeringen direct starten met professionele voicerecording", aldus Smid. "Als de klant besluit tijdelijk te huren en daarna te kopen, dan kan ook de reseller daar weer aan verdienen. Als de reseller het dus slim doet, kan hij dubbele marge pakken op een enkele deal."