Invu, ontwikkelaar en leverancier van documentmanagement software en Hagemeyer dochter Kompro, zoeken it-resellers om samen documentoplossingen te gaan leveren.
In het Verenigd Koninkrijk realiseert Invu 85 procent van de omzet via it-resellers en softwareleveranciers. Omdat Invu nauw aansluit op Microsoft Office en Sharepoint Server, is de groeistrategie van distributeur Kompro vooral gericht op it-resellers die tevens gecertificeerd Microsoft partner zijn. Voor hen biedt de volledig in .NET ontwikkelde document- en workflowmanagement software van Invu veel meer mogelijkheden om invulling te geven aan de behoeften van klanten. Wereldwijd werken inmiddels ruim 50.000 mensen met de software van Invu
Henk Lemmens, division manager marketing & sales document van Kompro zegt: "Uit marktonderzoek is gebleken dat nog geen 5 procent van de ruim 400.000 bedrijven in Nederland software gebruikt voor het beheren van alle digitale documenten. De meeste daarvan werken echter dagelijks met Office of andere bedrijfsapplicaties van Microsoft. Door Microsoft-partners deskundig op te leiden en actief met marketing te ondersteunen, kunnen zij eenvoudig invulling geven aan de behoeften van klanten om documenten sneller te kunnen terugvinden en eenvoudiger te kunnen beheren. Dat kunnen wij zelf demonstreren omdat onze medewerkers na het digitaliseren van alle papieren dossiers met Invu veel efficiënter alle benodigde informatie over klanten kunnen raadplegen. Verder gebruiken wij de ruimte die twintig archiefkasten in beslag namen nu nuttiger".
Joost van 't Hullenaar, European business manager van Invu voegt daaraan toe: "Kompro heeft de toegevoegde waarde van software voor documentmanagement en workflow in de eigen praktijk ervaren en daarna de exclusieve distributierechten verworven. Omdat zij veel ervaring en een groot relatienetwerk in het mkb hebben, kan Kompro it-resellers en Microsoft partners zowel deskundig technisch ondersteunen als helpen bij de marketing en verkoopinspanningen. Zelfs bij het vinden en opleiden van commerciële medewerkers via het eigen Account Management Trainee-programma".